En morgon med Ettra

Så här är det på mornarna med fröken jag-vill-bara-sova!

Först så går Stoffe upp vid 4:30 för att gå ut me henne och sen åker han åh jobbar. Han får verkligen väcka upp henne, men hon blir glad och vill ut iaf. 
Sen går han ut me henne, lämnar in henne och sen åker och jobbar. Då hör jag hur hon går ett varv nere för att dubbel kolla om husset verkligen inte är hemma. Sen ställer hon sig i hallen för att lyssna när Stoffe kör iväg. 

Sen verkligen smyger hon upp för trappen. Så tyst. Sen smyger hon in i sovrummet och lägger sig på sin plats.

De ser så kul ut hur hon smyger. Aldrig sett en hund smyga så.

Sen vaknar Alfred och jag. Vi går ner, gör lite sysslor me han där. Hon ligger kvar uppe på sin plats. Sen går ja upp igen för att hämta Sigge som vaknat. Går ner me han. 
Hon ligger kvar på sin plats och snarkar. Jorå snarka de kan hon ;) 

Sen... Ungefär 45 min senare då ja hämtat Sigge. Då vaknar hon. Då går hon ner och lägger sig på sin plats här nere för att fortsätta sova! Haha!
Att Sigge röjer runt som tusan, de rör inte henne. Hon fortsätter sova. 

Så jag får väcka henne och nästan dra ut henne för att hon ska få komm ut :)

Tok flickan! Hon är så fin och gosig! Vill hellre ligga på sin plats och kika vad vi gör eller sova. 

Men de bästa är hur hon smyger. Nån dag måste ja filma de ;) 


Nå ja nu ska ni inte tro att hon är slö jämt och sover. Åh nä. Väl ute så skuttar hon och busar som tusan :) 
Hon talar gärna om för grannarnas katter att här-bor-jag-så-stick!
Hon talar även om för grann killen att hon inte är förtjust i killar!
Och om hon hör sina förra kompisar "prata" från andra sidan gatan(vilket är sällan) så svarar hon dom gärna ;) 
De är svårt att inte tycka om henne ska jag säga! 
















Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0