Mobbning.

 
Barn är elaka.
 
Fruktansvärt elaka kan barn vara mot varandra.
Och tyvärr tror jag de redan börjar i förskolan.
 
Såg idag när jag lämnade sigge på dagis, ett annat dags barn slå till sin kompis hårt i huvudet.
Eftersom ingen fröken var i närheten så sa jag till detta barn att så får man inte göra.
 
Sikken blick jag fick, de va liksom "vem fan är du som kommer och säger åt mig"
 
Och jag kände när jag gick att tack åh lov så har jag en feg unge som inte gör nåt sånt på andra barn?
Men eftersom han börjat bli elak hemma och mot mig så har jag redan nu sökt hjälp som ska få mig att få bort de beteende från han! Han ska inte slå andra vuxna eller barn. Och ingen ska slå han heller.... Man kan ju alltid hoppas att han aldrig lär sig.
 
När jag kom hem fick jag se detta klipp på aftonbladet. http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article19076.ab
Så denna flicka va även mobbad i skolan, men 45 åringen fick henne att ta sitt liv.
 
Så himla tragiskt.
 
Vart är världen på väg? Börjar mobbningen på förskolan? Är de vi vuxna som gör att barn blir så elaka mot andra barn? Eller vad beror de på??

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0