2013-10-19

 
lördag.
 
väcktes i natt av att sigge inte hade nå planer på att sova. Så vid 24 inatt skickade ja ner stoffe och sigge att dom fick sova på soffan.
Själv hade ja världens skallebank. Som en blixt från himlen kom den.
 
Sen vakna ja vid 8:20 av att sigge röjde fan på neder våningen, och ja märkte ganska fort att Stoffe inte hörde att han va vaken, stoffe sov.....
 
Efter 10-13 min hörde jag "fy!" och en hel radda svordomar och mutter för sig själv. Duschen gick i gång och sigge som blev duschad va inte glad.
 
När jag då går ner möts jag av detta:
 
 
Detta är resultatet av att en pappa inte ställer undan soja flaskan som han hade igår, och inte vaknar av att sonen röjer satan.
Så pappan i huset fick börja sin morron med att städa.. :) Själv satt jag i soffan och as garva. Som tur är/va så går de att tvätta klädseln i maskinen, så ii me dom i maskinen på 30 grader så nu är dom så fina och luktar gott! :)
 
men tror ni pappan lärt sig nåt nu? Hoppas de....
 
Ja och eftersom vi i stort sett inte hade nån soffa att sitta i så bestämde vi oss för att åka till Gävle och kolla på dollarstore, sagt och gjort. I me barn i bilen och svägerskan Corinne så drog vi.
Vädret va ju verkligen underbart. Jag "fyndade" för typ 400:- :P
 
Bland annat denna fågelbur? Koja?
 
Så nu blir mina pippin glada, ja självklart blev de ju mat me till dom :)
 
Så denna dag har vart hel mysig faktiskt.
När vi kom hem så var de ju dags att röja upp här hemma, de såg ju för jääävligt ut.
Snart kommer svägerskan Corinne hit och ser på skräck me oss och äter massa gott :)
 
Undra va morrom dagen har att erbjuda?
 
Ha en fortsatt trevlig lördag :)
 
 

Avtryck
Postat av: caroline

Oj oj, man lär sig av sina misstag! :)

Jag beställde skorna från Nelly :)

2013-10-20 @ 18:19:43
URL: http://celandine.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0