Älg jävlar!

När ja va på g att cykla hem från bussen idag, hände det ja fastat för ever!

Mitt från ingenstans ca 4-5 m ifrån mig, hoppade det ut en stor fet älgtjur från skogen. Med stora feta horn!
Jag tvärnitade med cykeln.

Han ställde sig mitt i vägen, blängde på mig ett bra tag. Innan de ploppade fram TRE små älgkalvar. Som också ställde sig mitt i vägen och blängde på mig.

Ganska fort fattade jag att dom kommer vägra flytta på sig. Men jag fick panik. Jag kunde inte röra mig.
Okej en älg, men två kalvar! Ja vet att älgar kan känna sig hotade av människor när dom har barn med sig. Och med all respekt till dessa otroligt stora,vidriga och meningslösa djur.
Så kan ja tala om att jag vände cykeln rätt fort för att cykla tillbaks, men ja valde att cykla bort en bit. I fall dom skulle gå så ja kunde cykla förbi. Men ikke......

Monster tjuren började gå på vägen mot mig.

Då kan jag tala om att mitt hjärta pumpade fort. Så fort att ja trodde det skulle stanna.
Så ja cyklade tillbaks till bussen, ringde väckte stoffe. Jag stor tjöt som en jag vet inte vad. Han trodde de hänt en olycka så han skynda sig för att hämta mig.

Herregud. Olycka? Ja min värsta mardröm hade just hänt.
Vad kan va värre?
Jag trodde ja skulle dö av en hjärtattack.

Fy fan.

De där var lätt de värsta ja vart me om i mitt liv.

Tur att jag är ledig tills på fredag nu. Men sen då.... Känns kul att cykla hem igen efter de här.


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0