Ingen tungviktare!

nä nä... ja har då ingen son som tänker va en tung viktar bebis. Nej nej.
 
Vid 15 månaders ålder så har han en vikt på 8500g och 77 cm lång....
 
Och de innebär att på ca 1 månad så har han gått upp 400g. Tjhooo.... kan man ju tycka.
Jag trodde faktiskt att han skulle ha gått ner då han total ratade mat här förra veckan då han va sjuk. Ingen mat alls gick. Bara mackor gick ner i magen!
 
Men ja...som ja trodde. Vi kommer bli skickade till en dietist.
Blandade känslor må ja säga.
 
Nu äter han som han ska. Och vi fettar alltid på maten, och ja ska be dagis göra desamma nu.
De finns ingen som äter så mkt som Sigge gör. Han älskar att äta, allt ska ätas.
 
Att han inte tänker bli en tung viktare är väl inte så svårt att förstå om man vet att i våra gener ligger de att vara smal och kort.
På min sida är vi nästan alla korta. Jag. Min mamma. Min mormor va kort. Mina mostrar är korta.
 
På Stoffes sida så har nästan alla hans syskon vart riktigt smala. Stoffes systers barn är smala.
Stoffe som vägde 29 kg och va 11 år... visserligen fick han tydligen nå tabletter för de.
Så de finns i generna att va smal.
 
Så bara för att Sigge inte har de där hullet och väger över 10 kg som 1 åring så måste de bli en dietist. HERREGUUUD han måste va SJUK som inte är lika tjock som alla andra barn!
Jag blir så trött. ALLA barn är olika. Så är det. En del utvecklas snabbt. Andra inte.
En del kryper. Andra inte.
Jag blir allvarligt talat så trött på läkare och BVC inte fattar att alla bebisar är inte lika!
 
Räcker de inte snart med allt? Ja har mer eller mindre mått skit de första året med han, visst har vi haft braiga dagar och mysiga stunder. Men allt tjat och tvingade besök till dietister, sjukgymnaster, läkare osv... jag orkar inte!!
Ja ja, ta de lungt alla moralmorsor. Jag veeet att de är för Sigges bästa osv, varför tror ni ja går på allt som BVC skickar mig på!?
Hur många av dessa besök ja gått på har inte vart totalt onödiga?
 
Nej. Jag orkar inte!
 
Detta tär på mig jätte mkt! Tolka de hur ni vill, i dont care!
 
 
Mammas älskling.

Avtryck
Postat av: Emma

Du är jätte duktig! Ja alla barn är olika och du och Stoffe är dom som känner Sigge bäst, om ni anser att han mår bra så borde ju det räcka!

Svar: Tack så mkt :)Ja man tycker ju de att de borde räcka :/ menar... han går ju endå UPP i vikt och inte ner!
ninna

2013-01-20 @ 22:19:26

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0