De värsta ja vart me om.....

fy faaan vilken hemsk dag sigge haft bokstavligt talat.
 
usch.
 
mitt mamma hjärta de sprack väl ett si så där 56514186422314575 gånger....
 
De börjde me EEG, de va inte ett dugg roligt tyckte Sigge. Alla elektroder och sladdar som hängde överallt på skallen, och en sköterksa som verkade tro på allvar att man skulle säga åt en unge på 1 år och 4 månader att sitta still och tro att han ska göra de? Allvarligt.... byt jobb! Som jag alltid sagt, akademiskas ssk är ett folkslag för sig- okäsnliga jävlar!
Nej henne gilla ja inte ett dugg.
 
Efter eeg´t som vi gjorde (vi får svar nästa vecka på de) så va de dax för muskel och nervundersökningen.
 
Fy i helvete.
 
Läkaren som remitterade oss dit sa till oss ju att han skulle sövas. Men IKKE då.....
han skulle va fullt vaken och samma sköterska som innan sa till oss "de är bra om han sitter lugnt och avslappnad, även fast de är svårt..."
 
MEN HAAALLLÅÅÅ HAN ÄR ETT BARN!!
 
Sen börja dom med att sätta nån apparat mot benet och armen som skickade nå stötar för att kolla nerverna så hela benet och armen rykte till. De va inte uppskattat av sigge, han skrek. Så klart, han förstod ju inte va som hände, de kändes väl obehagligt.
 
Sen kom de värsta.... dom skulle kolla musklerna.
Jag skojar inte en 5 cm lång nål stack tanten rakt in i hans muskel, två gånger på benet och två gånger i armen skulle hon göra de.
Alltså...utan bedövning.................
Jag såg paniken och hur ont e gjorde på Sigge, han vart vansinnig.Och läkaren sa "de känns bara som ett stick i finger"
Hur vet hon de?? Han vart både rädd och fick ont.
Hon stack inte två gånger i armen utan bara en gång, de gick inte. Han va alldeles för upprörd. Men hon kunde iaf konstatera att han inte hade nån muskelsjukdom............
Jaha? vad då hade dom misstänkte de?
 
Allvarigt talat blir ja sjukt besviken på sjukvården,jag kom till neurologen för att han va sen motorisk och kasta huvudet bakåt. Och ja hamna här? För att utreda hans muskler.......
Hon visste nada ens om de där me kasta huvudet bakåt grejen.
Läkaren sm vi träffade i december hade inte ens skrivit de i sina papper? De va ju ffs därför vi kom dit!!
Nej, riktigt besviken och förbannad blir jag. Men läkaren idag frågade om vi fått göra MTG röntgen? men ikke, de kunde man ju inte göra förrens dom är 2 år.
Och ska vi behöva vänta tills han blir 2 för att få kolla upp varför han gör som han gör me skallen?
 
Ni som inte sett sigge göra detta live, kan inte förstå hur otäckt detta ser ut att va. Jag får en klump i halsen och får en känsla av att snart bryts nacken av! Vad gör jag då....?
 
Nej så när läkaren väl ringer mig så ska jag ta upp detta IGEN med huvudet och få han att fatta att detta funkar inte.
För...så länge han gör som han gör så kommer han aldrig våga stå själv eller gå. Han blir ju rädd och osäker och vågar inte gå framåt i sin utveckling!
 
Så njaaa, jag kännerm mig inte alls nöjd av denna dag ochh undersökningar. Jag led fruktansvärt när nålen kom fram och ja såg hur ont de gjorde på han, och att dom inte ens bedövade?? Sinnes..... och ja va så fullt uppagen med att trösta han så ja tänkte inte på de heller :(
 
Så ja håller tummarna att EEG´t är okej.....
 
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0