ung och dum...

ja och stoffe satt i helgen och prata om korkade saker man gjorde som ung.
 
och ja minns en sak, ja va verkligen ung och dum...
 
ja hade precis fyllt 18. Och drog till stockholm (solna) till en kille ja hade pratat me en längre tid. Utan pengar eller nånting, han skulle ju betala allt och min resa hem.
 
ja drog dit. Vi prata lite och sen skulle vi på en fest. De slutade me att 2-3 killar satt breve mig och snorta kokain, medans killen som ja kände drog...
ja va heeelt ensam.
 
18 år och helt lost i solna, behöver ja säga att ja va livrädd? Ja hade ju aldrig sett nån knarka förr liksom och vem vet va dom kunde få för flipp i huvudet.
Så ja drog ifrån den festen.
 
Ja hade knappt nå batterier på telefonen, fick använda dom sista för att ringa mamma och ge henne en adress ja stod på.
Klockan va ju mitt i natten och ja hade ju inte ett öre för att komma hem.
 
De tog väl lite över en timme innan hon kom med min bror och hans sambo.
 
Min svägerska va INTE glad. Minns att ja fick en rejäl utskällning.Dom hade fått tagit hjälp av en taxi för att ens hitta.
Och ja förstår att hon va arg.
 
Och för att inte tala om min andra bror dagen efter... där snackar vi en utskällning som hette duga.
 
Ja vet att jag gjorde fel som drog dit och inte tänkte mer än näsan räckte!
Som min andra bror så " tror du mamma och pappa vill att du ska komma hem i en sopsäck i delar" !!
 
Ja skämdes som fan.
 
men...tror ni ja lärde mig av mitt misstag? Nope... ca 1 månad va de dax igen, fick ringa mamma mitt i natten fr att ja inte kom hem. Men då va ja iaf inom Uppsalas gränser ;)
 
Men ja... jag hade inte alla hästar hemma när ja va 18 så! Hade nog inte ens ett stall till dom hästarna som saknades så.....

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0