Skryt!

nu tänker jag faktiskt, för ovanlighetens skull, skryta! Tyck va ni vill, men jag är värd att få skryta lite om min son. De händer inte ofta ja gör de men ;)
 
Idag.
 
Vi har skippat gåstolen helt idag. Inte ens nån minut har han vart i den, inte alls med andra ord.
 
Okej, de där med att ligga på golvet är ingen hit som ni kanske såg i videon. Men... däremot vill han sitta hela tiden.
 
Och ja han har ju kunnat suttit lite halvt förr, men de har vart väääldigt vingligt och han tippar hit åh dit. Men idag.... jag är förvånad.
Imorse satt han i hela 45 min helt själv, han t om roade sig själv med leksakerna. Han va helt nöjd, inget grinande.
Han ramla omkull kanske 2 gånger under den tiden.
 
På eftermiddan så satt han själv igen i över en timme, han ramla 1 gång!
Han va glad och nöjd hela tiden.
 
Och... visst har han hållt på att ramla ett x antal gånger idag, men.. han har tydligen förstått att han kan ta emot sig med händerna och resa upp sig igen!
 
Detta är framsteg för min lille pojke!
Jag blir så himla glad för hans skull(och min egen) att han börjar lära sig nåt! De va liksom inte igår eller förra veckan han lärde sig nåt nytt.
 
Och... inte nog med det! När jag sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad..." Så har han (när han är på bra humör) börjat klappa händerna!
 
kanske han hajjade och tog åt sig när läkaren igår sa att han va så efter i motoriken ;) Att han nu tänker ta igen sig. :P
 
Nej så visst har de vart jobbigt att sitta på golvet med han idag, men ja blir så glad när jag märker att de händer nåt med han.
Så när man märker det så är nog varje sekund och minut värt att sitta på golvet me han!
 
Nu va väl tanken av läkaren mest att han skulle ligga på mage på golvet, men... vi tar en sak i taget som gör han nöjd. Lär han sig sitta och känna sig säker på golvet så kanske han lär sig att bli trygg av att ligga där me. Så en sak i taget... och en dag i taget.
 
Så, de är va vi har roat oss med idag, har dock inte blivit mkt gjort här hemma utav mig iaf.
Sigge vart på strålande humör när Stoffe kom hem så då kunde ja få laga mat ifred iaf ;)
 
Så nu tar vi kväller och laddar upp batterierna inför en dag på golvet imorrn me ;) är de fint väder så kan vi nog t om gå ut och sitta :)
 
heeejpa!

Avtryck
Postat av: Eva

Va kul! Duktiga killen! Ja inte får man mycket gjort ;)

2012-09-18 @ 19:53:49
URL: http://www.eltonsmamma.wordpress.com

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0