Lyckan som försvann....

ja vart så lycklig imorse.
 
Tanten i skogen en bit ifrån oss ringde 6:30 för att tala om att Siri va på hennes gård. Jag sov då men vaknade vid 7:15 så ja gick upp, matade Sigge klädde på han och gick dit för att kika.
 
Och JAAA Siri va där, han kom fram. han vart så glad...
Åh min lilla kisse miss.
 
Han hade blivit så mager, va nästan bara skinn och ben på han :( Så hemskt att se min stora feta kisse bli så mager.
Full me fästingar va han me, och ett sår då hade tydligen vart i slagsmål.
 
Men min tanke va. Hur i helskotta ska ja få hem han då de är ca 1 km hem.
Ja messade grannen och frågade om hon hade en kattbur, och ja de hade hon men jag tog katten i famnen och vagnen och försökte gå hemåt. Han ville inte alls åt de hållet...
Och när han såg att grannen kom med bilen så smet han :( Han kuta in i skogen och satt där, han ville ju me mig men vågade inte för att grannen va me och sen Sigge.
 
Så efter mkt om och men att ens få in han i kattburen så gav ja upp. Får försöka locka in han när Stoffe kommer hem. Då vi kan åka bil hem.
 
Jag tror inte ett dugg på att han ens kommer stanna kvar här när han väl kommer hem. Men ja kommer hålla han inne tills ja märker att han känner sig hemma.
 
Stackars min älskade Siri. Han måste va grymt hungrig :(
 
Och när ja kom hem så kände Kurre doften av han på mina kläder... Tror nog att han vart glad av att känna sin brors doft igen.
Men jag hoppas att vi får tag på han i eftermiddag!
 
Gud va ja pussa på han och kramade om han.. och han gosade med hela ansiktet i mitt. Ja vart så glad att han fortfarande kände igen mig. Är så rädd att han ska blir för vildad och inte känna igen mig.
Men innan de blir riktigt kallt ute om nätterna och dagarna så måste ja få in han.
 
Så ja, jag vart så lycklig. Men tyvärr så försvann lyckan när när jag inte fick hem han själv.
Hoppas man får bli lycklig i eftermiddag igen!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0