De här me gränser....

hur fasiken gör jag?
 
De börjar gå för långt nu känner jag, sigge börjar ta över huset här.
Visst, de första året är de dom små som styr och ställer mkt i ens vardag, men han är snart 1 år.
 
och eftersom vi inte fått klar språk på hur gammal han egentligen är i mognad osv så vet jag inte hur jag ska betee mig. Ska jag behandla han som en 1 åring eller som en 6 månaders som han är i mina ögon.
 
Nu för tiden är han väldigt ofta AP jobbig om dagarna, vid varje måltid så ska de bråkas. Han flaxar med armarna, skriker och gråter.
VARFÖR???!!
 
De går knappt att mata han.  Han slår bort nästan all mat.
 
Om nätterna vill han knappast sova hela natten i sin säng. Han vaknar oftast vid 00:30 och vill till oss, visst de är ren lathet från mig. Men ja orkar inte stå där mitt i natten och bråka me han och höra hans skrik.
 
På dagarna kan han inte roa sig själv, man ska va me han. De är nåt jag MÅSTE få ur han. Att de är inge farligt att vara på golvet ensam.
HUR gör jag?
 
Jag vet ju som sagt inte hur jag ska behandla han, som en 1 åring och börja sätta gränser på han nu. Eller som en 6 månaders och fortsätta låta han styra och ställa!
 
Ja, livet är bra knepigt ibland!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0