En del människor ska inte ha barn!

 
fy fan....
 
ja blev så arg. Men först ska ja berätta om vår dag.
 
Vi drog till mamma imorse och hängde där... på vägen dit stannade vi vid en lekpark och lekte lite. Eller ja, sigge gungade och de va mkt uppskattat!
Sen gick vi hem til mamma... hängde där då medans hon bakade bullar, mammas nybakta bullar slår allt!
 
Men sen....
 
när vi skulle ta bussen hem, vi sitter på bussen från Storvreta. Och några hållpatser ifrån oss kliver de en mamma på med sina två barn. Ett barn runt 1 års ålder och den andra kanske va 5-6 år.
Pojken som va 5-6 år höl på att tjaffsa om att han ville ha en pappers lapp som 1 åringen hade. Till slut lessna morsan och bokstavligt talat SKRIKER rakt ut och HÖGT på bussen. "SLUTA TJAFFSA FÖR I HELVETE,KAN DU LYSSNA NÅN JÄVLA GÅNG INNAN JAG SLÄPPER AV DIG FRÅN BUSSEN!!"
 
Jag trodde inte mina öron?! Hände de där nyss.....
Jag kollade bak på pojken, och fick sååå ont i mamma hjärtat. Pojken vart ju knäpp tyst och han såg så ledsen och skamsen ut! Precis som de va hans fel att hans mamma skämde ut han så!
När hon hade gormat klart så vänder hon sig om till två tanter och ber om ursäkt.....
 
Ursäkta men, be om ursäkt till DOM??? Hennes son då???
 
jag vart så förbannad, hade hon sagt ett ord till hade ja inte kunnat hålt käften. Hade hon bett om ursäkt till mig så hade hon fått höra en hel predikan kan jag lova!
 
så där gör man inte!!!
 
Satt och tänkte på hela vägen hem sen, hur denna lila pojke har de egentligen om dagarna. Föräldrar/förälder som skriker och gormar på en så, så fort man gjort fe?
Vad faaan hjälper de om man skriker på ett barn. Tror folk att dom fattar bättre då?
nej tack du....
 
Visst att bägaren kan rinna över, de gör den för alla nångång. Men att skrika på ett stackars barn hjälper ingenting.
 
Både mamman och barnen på bussen såg ut att tillhöra den där låga arbetarklassen. Så visst att hon kanske inte har/haft de lätt men de ger en ingen anledning att skrika så på ett så litet barn.
 
 
Neee fy, kan inte få de där i huvudet.
 
Nu ska ja ägga mig rak lång då min rygg gör sååå ont, har nyss kommit hem från en middag från svärmor!
 
 
Min älskade Lotta....
 
 
Mammas goda bullar!
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0