ledig dag!

idag har man äntligen vart ledig...
 
tjohooo jubla ja när ja och sigge gick upp imorse, ja tjohoooa för att han va feberfri, de innebar dagis imorrn, jobb fr mig och en hel dag med att bara umgås mes Carro på stan. inga barn me. inga karlar.
Men när Alicia hade vart här med papprerna på Disa och vi fikade en snabbis så vart helt plötsligt min underbaring väääldigt trött, grinig och ville ingenting.
 
Han fick sova en stund och sov gjorde han väl i 20 min... sen vakna han, va otroligt grinig och fortf trött men vägra sova.
Ja tog tempen.....38.1....
Happ. Där rök dagis. och är rök min tid med min bästa vän på stan.
i med alvedon i han och 1,5 timme senare så va febern uppe i 39.7!!!
 
han va yber trött, yber grinig och ville ingenting. Ville inte ens sova trots att han inte ens orkade hålla ögonen öppna.
Så vid 18:00 åkte han i säng, svärmor och små svägerskorna kom över på  en fika, han vaknade vid 19 igen och va så purken och alldeles slut av den höga febern :(
 
Innan dom kom så hittade jag dessutom en PRICK på hans arm... neeej va min tanke, INTE scharlakans feber så går på dagis.
Så ja ringde direkt till 1177 för att höra vad ska ja göra.
Dom sa att naturligtvist att ja skulle avvakta och ringa vårdcentralen imorrn, eftersom hans allmäntillstånd är okej. Han äter, an dricker och han kissar bra så va de inge fara tyckte dom.
Men ont i kroppen de har han...
Och den där pricken kunde va en svinkoppa prata hon om. De är ju svårt för henne att veta via telefon så.
Men nå scharlakans feber trodde hon inte han hade tydligen inte alla symtom för de. Så vi fick rådet att han ska ha mer alvedon än va vi gett han så. Och nu sover han efter en sval duch och mer alvedon...
Men ja... sjuk är han :( Älskade plutt....
Han som va feberfri igårr.
 Tack åh lov så kommer svärmor och ninni över imorrn och passar han nån timme så ja får åka och jobba.
Så ja hoppas att febern sjunker inatt, för hans skull.....
 
Tur att vi hann gå ut på en promenad med Disa tidigare idag så hon fick sin motion iaf.
Ett sjukt barn och en över energisk hund hemma är inte att rekomendera ;)
 
Nu blir de mys med lussebullar och julmust :)
 
Så,så ser livet ut just nu!

Avtryck
Postat av: Anonym

Kan vara höstblåsor också. Eller vattkoppor. Hur ser han ut idag? Testa Ipren istället för Alvedon, Ipren är ibland bättre. Krya på

2012-11-20 @ 10:04:08

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0