"ingen riktig våldtäkt"

sitter åh kollar på en dokumentär om våldtäkt bland unga(14-15 åringar)

de är hemskt att se vilken syn dessa ungdomar har på vad en våldtäkt är.

De flesta ungdomar tror att en våldtäkt är att man blir tvingad till sex med våld, oftast mitt i natten vid en tunnel, skog eller nåt annat ställe där de är ödsligt.

Men... en våldtäkt är ju att man har sex mot sin vilja, med eller utan våld!

Så fruktansvärt vidrigt utav ett gäng killar att ge sig på en 15 årig tjej som dessutom är oskuld, hur tänker man som kille!?

usch, och att siffran är så hög bland tjejer som inte vågar anmäla våldtäkter??!

Jag kommer att försöka uppfostra min dotter att ALLTID berätta för mig eller stoffe om de hänt henne nånting. Hon ska inte känna sig rädd eller äcklig om nåt sånt hänt henne, likadant med Sigge. OM han skulle göra något sådan mot en tjej och känner ångest över de. Så jag hoppas att våra barn kommer att känna att dom kan öppna sig för oss.

Usch.

Jaha idag är pappan i huset ledig, imorrn jobbar han dock :( Så ingen lång helg för oss inte.
Idag ska vi begee oss in till staden och hälsa på mammas moster Aina.

Och sen in på gränby och hämta sigges mat, och lite andra affärer :)

Vädret är ju piss så de känns ju si så där..

Men men..

nu ska ja göra mig klar strax och sen åker vi =)


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0