blir så sne!

på bvc..

vet inte om ja skrev de om vårt bvc besök, men..

dom kom ju då på att sigge inte ville ta tag i en leksak när vi va där så därför måste vi tillbaks och göra om läkar undersökningen.
Sen då då så fick vi lite, vet inte va ja ska kalla de men inte skäll dirket men lite att vi MÅSTE träna honom mer på att se till så han vänder sig.

Men SUCK.

hade god lust att bara sucka na i örat.

Visst vi går i svartbäcken, och ja gillar vår distriktsköterska där. Hon är bra, har gett oss massa tips om råd aööt mellan himmel och jord. Men just på de här me att träna han så han ska vända osv är vi inte riktigt överrens om. Varken jag, hon eller sigge.

Jag menar, alla barn ÄR olika. Så är det. jag har försökt få sigge till att vilja intressera sig till vända sig. men de går inte. denna "lilla" herre är väldigt bestäm och har en egen vilja så de skriker om de.
Han vill inte ens ligga på mage och leka.. och i flera månader har jag försökt träna bort de. Omöjligt.
Och allt de han lärt sig nu på bara några månader, de har ju kommit i hans egna takt. Han har mer eller mindre lärt sig det själv.

Och några barn hoppar över att krypa, går direkt. andra hasar sig fram på rumpan och sen går... så varför kan inte barn hoppa över att vända sig. Varför är det ett MÅSTE för dom??

Han kommer ju knappast va 15 år och ropa på mig eller stoffe att vi ska vända han?!
Så det bvc tjatar om att han måste kunna, de går in i ena örat och ut genom de andra.

Men jag vet hur de kommer bli, kommer han inte vända på sig innan sommaren är slut. Kommer dom skicka oss till en sjukgymnast... och jag vill inte det!

Ni får ursäkta men jag blir så förbannad och irriterad på bvc ibland. Bara för att normen av barn KAN vända sig vid 6 månaders ålder så måste tydligen alla kunna de...

Han växer, följer kurvorna som han ska, han mår bra(förutom magen), han lär sig saker i hans egna takt!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0