High need babies...

"High need babies har tolv kännetecken, de:

1)
är intensiva

2) är hyperaktiva

3) är uttröttande

4) vill äta ofta 

5) är krävande

6) vaknar ofta

7) är svårtillfredsställda

8) är oförutsägbara

9) är känsliga

10) är svåra att lägga ifrån sig

11) tröstar sig inte själva

12) har separationsångest"

behöver jag säga att Sigge prickade in varenda punkt där!
Så nu är min fråga mer, finns de nån som vet vad exakt high need babies- överlevnadsbarn innebär?!

Jag bara snubblade över en tråd om de på famailjeliv, hela hennes historia. De va precis som hon beskrev livet med Sigge.

Så vad innebär de egentligen?!


Avtryck
Postat av: Nadia

Det finns tre olika typer av "high need". Typ spirited child, high need child & någon mer. Har läst mkt om det tidigare. Finns jätte bra och mkt att googla på & hur man tillfredställer deras behov utan att jobba ihjäl sig. Ska kolla om jag hittar det :)

2012-06-08 @ 19:51:46
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0