fundering....

 
 
Jag har en liten fundering som ja funderat på i stort sett sen ja va liten...
 
kommer nog aldrig få svar på de men.
 
Oftast, och mkt ofta, om man går förbi en gammal människa på stan/affären. Nu pratar vi gammal så som 75 och uppåt..
 
Så kanske man ger dom ett leende (som menas som hej) så får man väldigt ofta höra "hej då.."
Lika är de om man säger "hej".. så säger dom "hej då.."
 
Vad då Hej då?!
 
Detta märkte ja när jag va liten då vi hade(eller ja hon bor ju kvar så) en granne som va gammal som alltid sa hej då när jag hejjade.
 
Varför säger dom "Hej då.." ? Jag har då alltid fått lära mig att säga Hej.
Är det nåt typiskt Uppländskt eller sa man så förr i tiden?
 
Gud vad jag funderar på mycket...
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0