freeeedag!

äntligen fredag kväll. Som ja har längtat, denna vecka har känts så otroligt lång. Så där lång som de känns som att den aldrig ska ta slut...

Sigge ska strax få sova.

Sen kör vi på fredags mys.

Ikväll blir de fyllda baugetter. Och annat smått och gott. Detta kommer va sista helgen på länge ja käkar godis. Iaf försöka.
Men just helgerna är otroooligt svåra att hålla sig ifrån godis.
Vad sjutton ska man äta annars till en film?
De är ju knappast så att jag är sugen på morötter?!

HAHA. Ja måste bara berätta en rolig grej som hände på affärn när vi va och handla.
De va ett äldre par där och handlade, eller ja dom kanske va runt 70 års åldern. Gubben såg gammal och skröpplig ut, tanten va alert och sprang på som bara den. Gubben som körde kundvagnen hann knappt me, och i och me att han inte hann me i hennes fart så fick han sig lite utskällningar då och då på att han av seg.

Sen... när dom kom fram till hörnan där alla grönsaker och frukt finns så skulle tanten ha ett sallads kålrots huvud, eller va sjutton de heter. I alla fall.. så alla huvudena va lite stora, så hon utbrister väldigt högt och tydligt "va? dom här är ju alldeles förstora. De här går jag inte med på att köpa, usch va dåligt"

Så hon jagade kvickt rätt på en stackars ung tjej som jobbade på hemköp som fick lov att gå ut för att skära den i liiiiite mindre format. Minen på hon som jobbade där va mer "åh vad jag älskar mitt jobb ibland.."
Eftersom tanten va rätt otrevlig i tonen till henne så förstår jag henne! Hennes man skämdes och hgick lite åt sidan..

men jag höll ju på att garva på mig både en och två gånger där inne.

För alla som känner Stoffes farmor och farfar hade förstått direkt att de va deras kopior som va på Hemköp...

Och då menar jag inte utseendes mässigt!

nej nu väntar min goda baugette på mig!

Ha en mysig fredags kväll!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0