efterlyser en morsa...

jag har läst ett x antal trådar på familjeliv om just en mammas egentid.

För mig är egentid när jag är utan barn eller sambo. Eller om de bara är jag och sambon!

Jag tycker som så att egentid är när man får vara sig själv och inte vara mamma eller flickvän. Vilket är för mig en självklarhet att alla borde känna?!

men.... uppenbarligen tycker en del mammor att egentid är att vara ensamma med sitt barn! Om någon som läser detta tycker de, kan ni då förklara för mig hur orkar ni!?
Att ständigt vara mamma?!

Att aldrig riktigt få vara sig själv och göra saker på egen hand?

Jag skulle bli fullständigt galen om jag aldrig fick vara just Marina. Att aldrig få bara va med mina vänner, ensam eller ensam med Stoffe.

Jag förstår inte hur vissa orkar me att vara hemma med barnen 24/7, vara med dom i stortsett varje dag och varje timme. Städa. Laga mat. Plocka leksaker. Umgås med karln. Göra allt med barnen och karln.
Jag skulle bli galen.




Avtryck
Postat av: Eva

Du är INTE ensam att känna så!!

Självklart behöver man egentid (själv) och kvalitetstid med partner för att rå om relationen. Inte helt lätt när man har småbarn! Och den som inte håller med...den ljuger tror ja!

Kram på dig!!

2012-06-07 @ 22:32:14
URL: http://evasten.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0