Dagis ångest.

USCH.
 
Fick hem massa info papper idag från de dagiset Sigge ska börja den 1/11. Då är han ca 1 åt och 1 månad.
 
HERREGUD.
 
Jag fick ångest bara jag såg kuveret. Fatta direkt vad det va.
 
Och när jag läste igenom allt. Min lille pojk.....
 
Jag kan inte i min vildaste fantasi få in att han ska sova middag EN gång om dagen, och somna själv, med massa barn runt om sig. Att han ska äta själv, att han ska gå. De ligger väldigt långt bort i min värld!
 
han är ju så liten, kan ju inte ens sitta själv nu längre än några sekunder, om de inte är nåt väldigt intressant framför han.
 
Hur ska detta gå, och ja vet att ja kommer få feting ångest när jag ska skola in han och ja kommer va där och inte kunna trösta han när han gråter....
 
Ja kommer ha noll koll på läget då. Nu har ja ju sten koll på vad han äter, hur han sover osv.... i november så försvinner all den kollen helt. Eller ja inte helt men.
 
Så tills november måste ja få han att börja sova en gång om dagen då. Nu sover han 3 gånger om dagen. Och de måste han nu för att orka sova om nätterna. Ja har försökt låta bli att söva han mitt på dagen men de går inte. Han blir otroligt grinig då och alldeles för övertrött, så övertrött att man inte kan söva han på eftermiddagen.
 
Usch-... vad har ja gett mig in på? Ja mina vänner, ni hade rätt ja kommer få ångest över de här me dagis. Och ja, jag kommer stor böla när jag ska lämna han ensam där första gången.
 
Ja hoppas han blir mer självständig och självgående innan november..... ja hoppas de går fortare framåt nu än vad de gått de senaste 3 månaderna.
 
Dessutom blev ja irriterad, of course, vad i hela fridens namn går våra pengar som vi betalar för dagis till egentligen? Om vi endå ska i stort sett stå för ALLT!?
 
Blöjor är något som dagis endå borde stå för.
Dom är sjutton inte billiga.
 
Man kan ju fundera på varför dagis ska kosta men inte skolan!?

Avtryck
Postat av: Sophie

På nowalies fsk är det en del barn som sover 2ggr :)

2012-06-29 @ 22:14:00
URL: http://sophiehs.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0