Barnakuten!

Är nu på g hem från barnakuten med Sigge.
 
Mitt hjärta stannade för massa sekunder idag.
Sigge är inne i en period där han vill bli buren HELA tiden, vill absolut inte sitta ensam nånstans.
Så idag så satt han i sin matstol, jag och stoffe satt på varsin sida av bordet. Sigge började gråta, för att han ville komma till oss. Men vi hade inte tid just då att ta han.
Så då ser stoffe hur Sigges ögon börjar rulla i skalleN och han dimpwr ner med huvudet i bordet. Fort upp med han, sigge är helt blå i ansiktet. Han andas inte.....
Vi försökte få liv i han, han piggna på sig och bara 3 sekunder senare nästa anfall. Denna gång höll ja i honom. Han försvinner helt, blir helt vit i ansiktet och andas inte, kroppen blir helt avslappnad....
Ja trodde helt ärligt att han dog i mina armar. Mitt hjärra studsa upp i hjärnan. 
När han återhämtade sig så bara 3 min senare skratta han och lekte som vanligt...
 
Efter att ha pratat med 1177 så åkte vi upp till akuten. 
 
Affect kramp va diagnosen. De drabbas oftast barn vid 1-2 års ålder . Och de är små korta kramper där man blir blå eller vit. Och dom är helt ofarliga.
De händer oftast när barn slår i huvudet eller blir upprörda. 
Iul... Ska ja låta han få som han vill hela tiden bara för att han inte ska bli upprörd?! 
Det går ju inte. 
 
Neej. De va så jävla otäckt de här, jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv!
 
 

Avtryck
Postat av: Caroline

Nej usch vad läskigt!!!

2012-07-07 @ 08:12:47
URL: http://carolineaf.blogg.se
Postat av: Nadia

Men guud va otäckt! Stackars liten :/
Jag hade skitit knäck om det hände Neo..!
Hoppas det inte händer igen!

2012-07-07 @ 08:55:05
URL: http://Nadiaskriver.blogg.se
Postat av: Eva

Men fyyy marina va läskigt!!! :( tur att det är ofarligt! Men va hemskt läskigt! Jag förstår att du blir skiträdd, jag hade dött...
Mår han bra nu å så? Kraaaaam

2012-07-07 @ 09:14:53
URL: http://Evasten.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0