efterlyser hjälp!

Sigge blir imorrn 4 månader, vilket han då "får" börja me smakportioner.

Men hur funkar det där egentligen?!

Jag har hört att de bästa är att börja me smakportioner är när dom är 6 månader, och speciellt när dom är för tidigt födda.

Medans andra säger att de är okej att börja vid 4 månader...!

Jag blir bara förvirrad av allt.

När började ni ge era barn smakportioner?! 




Avtryck
Postat av: Emelie

Vi började när hon var typ tre och en halv månad med mosad potatis.

2012-02-06 @ 15:01:40
URL: http://emelieochlivia.blogg.se/
Postat av: sophie, 2barns mamma i mars.

vi gav nowalie sin första när hon va 4månader, på dagen faktiskt. haha.. firade med majs och potatispuré :p



en sak jag i nuläget "lärt mig" är att börja med EN smak. Tex bara potatis ett par dagar. Ifall de inte skulle tåla något så kan de va bra med en smak så man vet att de är det de inte tål.

2012-02-06 @ 15:21:57
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: Marina - Mamma till 5

Nog för att mina inte varit så tidiga, men Lukas är ju ändå född i vecka 36..

Har aldrig hört att man ska vänta.. Man ska börja med typ potatis, majs, såna saker och ge samma sak i flera dagar för att se om det blir någon reaktion på det man stoppar i dem..

Men ja.. Jag har alltid börjat vid fyra månader.. =)

2012-02-06 @ 16:03:27
URL: http://snuttsies.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag har inte hört något om att man bör vänta

Tills 6 månader.

Och på BVC borde dom ha sagt om ni ska korrigera

Hans ålder, vi behövde inte göra det.

2012-02-06 @ 16:22:05
URL: http://tvavuxnaochfyrabarn.blogg.se/
Postat av: Emelie Jonsson

Min bvc frågade om vi hade börjat ge något. Vi började vid tre månader med katrinplommon för hon har nå fel på magen. Och nu i efterhand så borde jag ha prövat en sak i taget men de har jag inte gjort :p

Och eftersom hon inte skiter men spyr som fan av ersättningen så har jag nu slutat med den och hon får gröt på dagarna och nestle godnatt välling på nätterna. Allt från 6 mån men hon är ju inte 6 månader förens om 2 veckor.

MEN hon spyr inte och skiter som hon ska.

Tror man får pröva sej fram :)

Å andra sidan gillar nog inte bvc detta!

2012-02-06 @ 21:50:19

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0