SKRYYYT!!

 
ha!
 
Nu tänker jag skryta, och de tänker jag göra med gott samvete! Jäääävligt gott samvete!
 
 
Sigge.
 
De dagar han vart på dagis- han sover underbart om nätterna. Äntligen. Som jag har längtat.
 
Han har äntligen börjat gilla mat- han äter i stort sett allt, så länge de inte är ris med så går de okej.
Och äter han riktig mat får man knappast mata han, han ska plocka själv.
Och förmodligen är de det han får göra på dagis, för de första 5 min ligger allt kvar i tallriken, sen ska han promt vända på tallriken och ha ut allt på bordet och fortsätta äta.
 
Han har äntligen fattat grejen med att kunna dricka själv ur en flaska.... än så länge går de jättebra om de är en liten flaska. Ska pröva att byta ut flaskan mot en pipmugg snart.
 
När han leker med bilar, så börjar de komma nu de där brummande ljudet från munnen som barn gör när dom kör med bilar. Ni vet saliven bara sprutar, men vad gör de? De låter ju högt och klart att de är en bil han kör...!
Antagligen har han sett hur dom andra barnen gör när dom leker me bilar, så han kopplar de ljudet till en bil ;)
 
Dessutom....
 
de ja ska skriva nu, de är stort. Väääldigt stort för oss (mig och stoffe).
Ibland när man pratar med Sigge så kommer ordet "itta..."
Alltså, titta.
De kommer oftast om man upprepat de några gånger innan för sigge.
 
Första gången han sa de, höll ja på att tappa hakan. Ja tänkte att ja måste hört fel, men när de kom igen sen så koppla ja :)
 
Så där ja, nu har ja skrytit klart!
 
Och de känns så helvetes bra!
 
 
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0