Lördag..

Happ. en dag utan min pojk.  :(
 
Ja saknar han jätte mkt, men endå skönt att man fått städa ifred, satt upp granen i fred... men dock undrar ja hur LÄNGE granen kommer att få stå där han står.
Både en liten Sigge i huset och en JÄÄDRIGT trotsig hund så kan de inget annat än sluta illa.
 
När försvinner denna "hund trots" allvarligt, hon är på allt om hon inte får som hon vill... idag rök en av våra nya soffkuddar :( Jag vart INTE glad ska ja säga.
 
Och träningen för hennes del går just nu käpprätt åt skogen, hon bryr sig inte. Jag försöker ju träna varje dag med henne med att INTE dra så förbannat när vi är ute på promenad. Vi har ju fått massa toppen tips av grannen hur vi ska göra. De gick kanon bra i början... nu bryr sig inte Disa längre.
Eller hon kommer (ibland) när man ropar på henne, hon får godis(när hon är duktig) och två sekunder senare drar hon lika mkt igen...
Är hon ute lös på gården- total nonchalerar hon en om man vill få in henne, trots att ja kör samma metod som jag alltid gjort...
Snälla säg att de bara är en fas?! Att de går över...?
 
Hon raserar vårt hem snart, hur får man stopp på de?
Hon har tuggben, hon har leksaker osv... Hon får en timmes motion varje dag.
 
Nå ja, nog om de.
 
Imorrn kommer min plutt hem.
Trots att stoffe va så sjuk tidigt imorse/inatt (magsjuka, eller ev, matförgiftad)så mådde han bättre på eftermiddagen så vi passade på att åka in snabbt och julhandla. Va så skönt att få de gjort OM jag ligger i magsjuka imorrn tänkte vi...
Så nu är nästan alla klappar klara. Har bara lilla Hannes kvar ;)
Och julmaten är inhandlad.
Så imorrn ska köttbullarna rullas och de ska plockas av här hemma... sen är de klart.
Låt oss fira vår första jul i vårt hus!
 
Nu- filmmys med min älskling!
 

Avtryck
Postat av: Martina

Bor ni i läby fortf? :-) va fin gran! Hoppas hund och barn låter den va nu då, våran står ännu men är lite tilltuffsad. Men men. ;-)

Svar: nja vi bor lite utanför läby nu så :)
ninna


vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0