Prematur bandet..

eftersom jag är mamma till ett prematur barn så varför inte stödja all forskning inom för tidigt födda?
 
De finns dom barn som mycket mycket mycket tidigare än Sigge och behöver ÄNNU mera läkar/sjukvård. Men oftast så finns de inte resurer så en del barn överlever, en del föräldrar lir nekade att få vara 24/7 på för tidigt födda avdelningen med sitt barn, trots att de forskats fram att barn mår så mkt bättre och piggnar på sig fortare med hud-mot-hud.
 
När jag va i de skedet då jag låg på Neo med Sigge, så avskydde jag de. Att ha han på mig 24/7 tyckte jag va mest jobbigt. Jag ville inte ha han nära mig...
 
Nu i efterhand saknar jag de, och de är först NU ja förstått hur mysigt de va egentligen med att han han på mig då.
Så liten, skör och alldeles varm var han då.
Och... jag är så tacksam över all hjälp vi fick utav personalen på neonatal i Uppsala. Dom gjorde ett toppen jobb(trots att jag avskydde dom flesta när vi bodde där)
Men ja, dom va verkligen toppen.
 
Så därför har ja beställt ett prematur band nu!
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0