mobbning...

de pratas mkt nu om mobbning på radion och tvn.
 
Och jag förstår inte, ligger allt arbete mot mobbning hos förskolan och skolan???
 
Vart har föräldrarna sitt ansvar nånstans?
 
Att ett barn mobbar beror väl på att antingen mår barnet inte bra i sig själv,  utan h*n mobbas för att få uppmärksamhet. Eller så beror de på nåt annat..
 
Jag kommer se till att mina barn lär sig att de är okej att se annorlunda ut och vara lite annorlunda, kommer aldrig på världs kartan att dom ska bli mobbade eller mobba andra barn! Är det nåt jag avskyr så är de just mobbning bland barn.
För jag vet hur elaka barn kan vara. Och då menar vi riktigt elaka....
 
Jag lider me alla barn som får gå till skolan med världens klump i magen, och alla de barn som får stå ensamma på rasterna.
 
Men iaf, de ja vill få fram är väl att inte bara skolorna som ska jobba mot mobbning, utan även föräldrar har ett ansvar att lära sina barn lite vett! Så gott som de går iaf....
 

Avtryck
Postat av: .

Såg de du skrev, bara för att någon "mår dåligt" ska de betyda att de har rätt att mobba ngn? Har själv blivit de, och lärarana sa att de va mitt fel för att de va personen som mobba mig, den fick inte skulden för den mådde kanske mådde dåligt...

Förstår vad du menar, och de är helt rätt!

Svar: så klart de inte ger nån "rätt" att mobba, va inte så jag menade.....
ninna

2012-08-22 @ 12:18:35

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0