konstig känsla...

idag var de 3 veckor sedan jag såg siri sist...
 
de känns helt skumt.
 
att man bara har en katt kvar, och han tänker man inte på så mkt. Han märks knappt, han kommer in genom katt luckan och går som han vill.
Dock är ja förvånad över att han är inne om nätterna, när vi bodde i andra huset ville han va ute jämt.. och då hade man ju koll på dom mera eftersom dom inte kom ut om inte vi öppnade åt dom. Nu kan han ju gå och komma som han vill, men är endå inne om nätterna och ibland på dagarna?
Kurre har blivit total förändrad sen vi flyttade hit kan man säga.. han är jätte gosig och verkar bara allmänt dyster...
Kanske han saknar Siri han me? Eller sitt gamla hem?
 
Hälsat på dom andra katterna har han också gjort, de syns på märkena vid örona :P
 
Katter är snälla djur dom, dom hälsar på andra katter genom att klappa till dom!
 
Men ja... Sirir är otroligt saknad, och varje dag hoppas jag på att han en dag ska finnas utanför huset eller bara komma in.
Men...tyvärr. Jag tror inte att han lever eller att han nånsin kommer tillbaks.
 
Jag har kollat ett x antal gånger i alla diken och på vägarna. Har även vart i de andra huset och ropat och kollat efer han men. Neeej ingen Siri där!
 
De känns jäte tråkigt. Siri är den enda katten(förutom kurre) som ja känner att vi haft tur med. Visst har dom klöst på en del möbler, och kissat inne i förra huset. Men dom gjorde de aldrig när vi va hemma, eller dom har aldrig hoppat upp på bänkar eller köksbord. Inte heller någonsin rivit oss eller visat tecken på nån slags elakhet..
 
Om man då jämför med min förra katt Sune, som bor hos mina föröldrar. Så är dessa katter guld värda. Sune han är djävulen själv. När man minst anar de så kan han hänga sig fast i armen med hjälp av sina jätte klor! En riktigt elak jävel är han.
 
Så vi har haft tur med siri och kurre... Och siri som va min lilla bebis.  Vill bara att han ska komma hem och mysa ner sig i sängen med mig som han brukade göra!
 
Usch de känns för jävligt!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0