Släng er i väggen era as!

Buss chaförer som kör för UL i Uppsala kan ta vissa läkare i handen och bara hoppa ut för ett stup. Ingen skulle sakna er.....


För de första så när jag skulle in till läkaren idag så började bussen krångla, han fick stanna mitt i skogen i ingenstans.
De pep nån varningssignal över hela bussen, chaffören stängde av bussen och förklarade för oss resenärer att de va nå fel på bussens bromsar. -Great, de va den läkar tiden tänkte jag!

Men efter några samtal som chaffören ringde så helt plötsligt ca 10-13 min senare så började han sakta köra, så ja tänkte att okej då kör han oss till Björklinge(ca 6km?) då vi kan få ta en buss därifrån. men neeeej då. Hela vägen till Uppsala körde han, och vi pratar alltså att han då körde ca 2,5 mil på en 90 väg UTAN fungerande bromsar.....

Hur i helsike kan en chafför få göra de, har har inte bara sitt egna liv att tänka på. Utan 10 resenärers liv me, jag va bokstavligt talat LIVRÄDD hela dessa 35 min på bussen. Så UL har minsann fått sig ett förbannat mail. Jävla idioter på ren svenska.

Iaf så hann jag, med en försening på 5 min, till läkaren. Allt gick ju fint, ja fick sjukskrivning nu 100% fram tills 1:a oktober.
Så de va ju skönt, hon klämde och kände på mig, Va faan ska dom klämma och känna på mig när ja redan har såå ont?!
Nå ja... men.

hennes största bekymmer va inte att ja hade så ont och hade så problem med sammandragningar. nej nej. Hennes största bekymmer va min vikt! Och va de nåt jag fullständigt sket i så var de det!
Hon tyckte att ja gått upp alldeles för mkt och de va inte bra för min rygg osv... Men va faaaan, de är MIN kropp. Inte hennes.
Jag vet att ja gått upp mkt men än så länge lider ja inte av de, ja kommer göra de sen när bebis är ute. Men hon ville iaf skicka mig till en dietist. Vilket jag känner är helt onödigt. För. Jag vet hur man äter nyttigt och rätt och bla bla bla.. Jag vet allt de där, men mitt största problem är att jag SKA göra de med. Jag har alltid sen jag va 12-13 ätit så här. Frukost kan ja äta. Men om jag är hemma om dagarna inte sjutton ställer jag mig för att göra en lunch till mig? nej nej då blir de mackor. Och sen lever jag på dom tills Stoffe kommer hem och vi äter middag. Och sen kanske nån kvälls macka.. Jag äter aldrig lunch. Så det är de jag måste ändra, och sen eftersom ja slutade röka nu när ja vart gravid så vart de att ja började ersätta ciggen med t ex godis... mer mackor, Ja åt mera då.
Så nån dietist är helt bortkastad tid för mig.
Låt mig ta tjuren vid hornen när ungen är ute istället och ja får röka....då kommer ja gå ner i vikt!

Men iaf de va hennes största bekymmer.... banta själv tänkte jag! Men jag sa inget... Folk som ska komma och kommentera min kropp och vikt hyser jag bara agg mot på en gång.

Och nu mina vänner.... Nu ska ja äta middag!

hej me er!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0