Hemma..

borta bra men hemma bäst :p haha

Skönt att den där kursen är över och ja slipper höra på massa onödigt dravel som ja skulle kunnat googla på :p typ 30% av de hon pratat om har vart intressant..

Som idag, ja vart nästan lite irriterad. Barnmorskan babblade på för fullt i över en timme om ammning. Visst de är väl bra för dom ska tänker amma, men för mig som inte vill amma va de bara uttråkande. Så... när hon babblat klart och frågade om vi hade några frågor. Så frågade jag hur de är med ersättning, hur ofta man ska ge och osv.. ja vill ju då ha all info och tips som ja kan få efttersom ja verkligen inte vill amma. Jag kan inte! De går inte.
Vad tror ni jag får för svar?

-Oh de där kan inte jag nåntiong om, de är mer barnavårdcentralen/dom på förlossningen som kan de mera.

Jaha, tack för de. Varför inte lära sig om de och lära ut i såna här föräldrar kurser, jag menar jag lär väl inte va den enda i hela Uppsala som inte tänker amma eller har frågat denna fråga förr. Eller..?

De va synd att vi inte fick skriva en utvärdering om föräldrar kursen, hon hade fått ett långt brev utav mig :p

Usch, känns som att jag bara klagar nu för tiden, men va fan. Inte mitt fel att saker åh ting gör mig upprörd.

Men till en annan sak då. Vi säger grattis till Kelly som fick sin efterlängtade pojke inatt/imorse :) Grattis grattis.. Hoppas ni alla mår bra :)

Nu ska jag faktiskt ta och mysa lite extra med Kurre som har så ont i tassen, måste kolla noga på såret när stoffe kommer hem. De såg fint ut imorse, men börjar de bli fult blir de vetrinären.. Fick höra av en granne idag att de går en räv häromkring som är väldigt tam utav sig. Så förmodligen har Kurre vart och bråkat på den igen, han va de förut en gång.
Fattar inte. Kurre är så liten och mager och ändå klår ingen honom ute :p en riktigt kämpe de där! HAHA!
Han äter för fullt iaf och verkar må bra, han ville ut när jag kom hem, de kan han glömma.

Nu ska jag börja koka potatis, är sjuuukt sugen på de idag. Så idag blir de potatis och.....ja? Just de, vad de blir till vet jag inte än :P

Hejpa!


Avtryck
Postat av: Petra

Man ger typ 20 ml i början, varannan, var tredje eller var fjärde timme, det beror helt på barn och vilket matbehov, och babysemp 1 heter ersättningen, kostar typ 65 spänn på affärn :) Varsågod.

2011-09-20 @ 16:13:32
URL: http://exnextdoor.blogg.se/
Postat av: Nadia

Det där med ersättning vill jag också veta mer om! Hade tänkt att amma, men det är inte alltid det går så det borde dom verkligen vara informerade om!

2011-09-20 @ 16:44:44
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0