Älg helvete...

jag kan bara inte förstå varför dom överhuvudtaget ska finnas. Ja höll på att dö. Trodde ungen skulle pluppa ut av chocken.

Vi va på väg hem från svärmor, de är mörkt ute. Och vi kommer i en kurva precis innan Läby(där vi bor)de är helt mörkt ute inte en lampa längst vägen. Men precis i kurvan så lyser bilens ljus upp i skogen. Och där i diket vid skogen ser jag bara nånting vääääldigt stort väldigt svagt. Och jag skriker rätt ut: EN ÄLG!!!!!

Stoffe tvärbromsar och älgen springer fint in i skogen. Tack för de. Stor va älg fan. Och jag kan inte begripa hur jag kunde se älgen eftersom den smälte in så bra i skogen och mörkret. Stoffe begriper de inte heller.

Snacka om att ha älg syn liksom. Tror jag har nåt inprogramerat älg radar i huvudet.

Fy faan.

Min puls den slog så hårt. Tänk om jag inte sett älgen och den blev rädd av bilen och sprungit ut i vägen, då hade jag dött. Alltså på rikigt.

Jag avskyr älgar. De är de värsta jag vet. Älg kött är gott.
De är de enda dom är bra till, att ätas.

Och sen, de är väl älg jakten nu? Och de är väl inte så jädra konstigt att älgarna söker sig till vägarna då? Dom hör skott i skogen och blir rädda och bara springer ut nånstans...Och wooops säger de så kommer de en bil. Pang säger de och ingen i bilen överlever. Jag hör ju om nätterna hur dom stora tunga lastbilarna tutar och bromsar in pga nånting på vägen. Gissa va de kan va?

Ne fy faan för dessa djur!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0