värsta mardröm..

de är inte sant.

Ja har under alla mina år som "vuxen" sagt att min mardröm är att få ett kolik barn.......

ja skulle aldrg ens säga de.

Grattis marina du har just fått de.

Ja orkar inge mer. Ja är redan så trött,slut och ja vet inte vad!

De blir bara värre och värre för varje kväll. Och nu är omgång 1 av 2 avklarad. Ger mig fan på att han sätter igång vid 2 tiden i natt.

Nu ikväll har han skrikigt från 19:45 till typ nu. 21:40. Konstant skrikigt pratar vi då. Och allt man gör hjälper inte!
ja hann under den tiden grina ikapp han, ja orkar inte! ja känner mig så fruktansvärt hjälplös och dålig mamma. Och de är så frustrerande att han bara gråter och gråter, eller ja gråter skriker menar jag. Han panik skriker, sparkar in och ut me bena, och ska riva panik slaget me händerna. Han är på ren svenska helt jävla skogstokig. KOLIK!
Han måste va skapad av kolik kungen.

Ja kommer bli gravt deprimerad om detta inte upphör elller minskar åtminstonde. Speciellt när jag själv måste ta hand om de. Efter Stoffe börjar jobba imorrn.

Och ni kan spara på era kommentarer om att de blir bättre snart osv... de skiter ja fullständigt i. Klart ja vet att de blir de. Men vad hjälper de mig nu?!
De är NU ja är mitt i de, de är NU som jag ensam måste ta det här varje kväll och natt. De är NU allt händer!
Inte sen!

ja orkar inte................


Avtryck
Postat av: Sofia

Kämpa!!!! Orka!!! Du är duktig som faan! Jag hoppas inte Elias får koliken men han skulle säkert kunna vara en god kandidat. Kämpa på!!

2011-10-30 @ 22:11:34
Postat av: sophie

svar: OJ vad snäll du är! Jag tar gärna emot den :)



Ang.koliken, har inte bvc några bra tips? Annars har jag nog bara magmassage, miniform, byta ersättning, byta flaskor (vi använde/använder Avents flaskor, de minskar luftintagen) som tips..

2011-10-30 @ 22:25:59
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej!



Såg i Sophies blogg att du funderade på att köpa Sempers Lemolac. Jag skulle inte rekommendera den. Vi blev tipsade om att det skulle hjälpa mot magknip och allt vad det nu var. Men istället fick vi en tjej som spydde upp allt hon fick i sig.



Om du googlar på det så finns det många som har liknande erfarenheter av Lemolac. Många som har blivit "drabbade" av att deras småttingar fått s.k. reflux efter att ha testat Lemolac.



Testa om du vill, alla barn är olika, men märker i att din kille spyr ovanligt mycket så skuta direkt. Så du inte får ännu mer problem...



Lycka till med koliken. Hoppas han mår bättre snart och att ni får sova.

2011-10-30 @ 23:41:41
URL: http://enmammasblogg.se
Postat av: Elin

Usch vad jobbigt! Ett tips som är värt att kolla upp, min mammas kompis som är kiropraktor fick ett kolikbarn, och fick då lära sig en kiropraktor metod för/på småbarn som just ska bota kolik och det funkade för honom. Hoppas det blir bättre snart!

2011-10-31 @ 00:25:07
URL: http://archimedes.blogg.se/
Postat av: Amanda

Håller me, ge inte Lemolac. Eller testa, det kan ju funger.



men den erfarenhet vi har, är som sagt, sura uppstötningar och kräkningar.



Lemolac är ju surgjord med citronsyra, som överlag är för starkt för bebisar. Men, man vet aldrig, kanske funkar det fint för er. Men ha det i åtanke. Vad ger du för ersättning?

2011-11-01 @ 09:00:01

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0