Här på landet röker vi inte prickiga svampar...

livet på landet är inte alltid roligt.

Inte höst/vinter tid. När alla dessa små kryp ska envisas med att ta sin IN i huset. Som råttor/möss.
De finns inge vidrigare än dom, och ja förstår inte våra råttor/möss måste va Upplands smartaste/envisades.
 Trots att vi har katter i huset så tar dom sin in under vår diskbänk, katterna sitter som plåster vid skåpet i köket. Och man hör dom. Imorse började jag fundera om de va en stor kloka råtta i papperskorgen, och ni ska inte tro att jag öppnade för att kika efter. Aldrig. Jag gjorde de misstaget förra vintern, öppnade för att ja skulle slänga nåt och där på kanten sitter den jäveln.

Jag tror jag skrek så högt att rutorna nästan sprack och hoppade minst 3 m bakåt, nej okej. Men hade kunnat hoppat så långt så hade jag gjort de då.

Men de där me att ja skrek högt, de stämmde.

Och imorse när jag hörde den så slog ja på dörren till under diskbänken, tror ni dom försvinner när man gör så? Nej.
Va fan är de för envisa möss?

Nästa gång släpper jag nog in katterna i skåpet... Men de värsta är att dom ska dra ut djuren på golvet... vidrigt.
Nej nu när stoffe kommer hem så blir de att ladda upp me rått fällor.

Men...

Annars är livet på landet underbart!







Åh, ge mig vinter nu!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0