Blodig natt...

herregud.

Ja vet inte va ja ska säga om natten, men jag va vaken i hela 22 timmar och 45 min......Lagom trött då imorse.

Anledningen?

Sigge somnade vid 19 tiden, och vaknade vid 23:30. Och var då vaken.....väldigt vaken. Han skrek inte direkt hela tiden, men i mellan åt. Annars var de gnäll. Och ingenting funka, inte vagga i vagnen, inte ligga på bröstet, inte ligga på mage, inte ligga på nåt sätt, inte vilja ha mat, att få en torr blöja- neej. Ingenting.
Detta är andra natten han håller på så här, de är som att han har ont nånstans, och gaser i magen har han, men de är inte det heller... han kommer inte till ro för att sova. Han har börjat äta dåligt natte tid me..
Växt värk? Eller bara nån sån period nu?
Ja vet inte jag.

Bara gilla läget.

I alla fall, ja försökte få han lugn och sova.. och när jag precis fått han till att börja slappna av och nästan somna(då va kl 1:30)då hör jag :PANG!

Jahapp, en råtta gick i råttfällan under diskbänken. Jaja tänkte jag.
Men....den börja ju leva faan under diskbänken, började springa runt där inne och emot plankan som vi satt dit provisoriskt för att katterna inte ska kunna ta sig under där.
Så jag valde att ignorera den.
Men... precis när jag fått sigge att sova och jag själv ska till att somna in, hör jag nånting...
Då har rått jäveln på nåt sätt lyckats trycka ut plankan från diskbänken så att Kurre lyckats få tag på han, och han ska leka me den där. Råttan lever fortfarande...råttan piper, kurre leker me den, och har skit kul.
Jag flyger upp och är så förbannat äcklad. Jag visste inte vad ja ska göra...
Så jag jagar ner Kurre i stoffes data rum..
Då ser jag att hela golvet är fullt me blod från råttan....
GREJT, fint så här kl 2:30 på natten...
Jag va ju ap trött och sigge sov fortf. Så jag valde att ignorera de där blodet och lägga mig för att sova, men de funka i ungefär 15 min. Jag kunde inte släppa tanken på blodet och höra hur han lekte me råttan, jag bara kände hur sjukdomarna spred sig i huset...
Jag vart sjukt äcklad så jag var tvungen att gå upp torka bort blodet, sprita golvet utav faaan + mina händer...

jag ville inte väcka stoffe för att ta bort råttan eftersom kurre höll sig i de rummet, men jag somnade inte. De gick inte. För tänk OM kurre kommer me råttan till mig i soffan....
Fy faaan, finns inget som äcklar mig så som en råtta....

så kl 3:45 fick jag nog och väckte stoffe och bad han ta bort den...

Tror ni råttan va död efter all lek och allt...?

Nej!

Seriöst våra råttor är för det första gigantiskt stora och odödliga.......!

Nu- kaffe och cigg!


Avtryck
Postat av: Nadia

Nääe stackare! Är det inte det ena, så är det de andra :( Finns inget äckligare än råttor! Förr jobbade jag på Ica Maxi, och när man stängde butiken & skulle gå hem fick man gå bakvägen, på kajen. Flera gånger stog det STORA jävla kloakråttor, lika stora som feta katter & fräste åt en på deras bakben, vart så jävla rädd så Securitas vakten fick gå in & hämta mig, samt bära mig till parkeringen! Kan inte ens föreställa mig att ha skiten i MITT hem, jag hade nog svimmat.

2011-11-25 @ 10:54:18
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/
Postat av: Ilda - En Fotogalen Mamma!

Det låter som att han har kramper i magen. Har du pratat med BVC sköterskan om det? Han kanske har kolik? Inte roligt alls, för varken bebis eller förälder :/

2011-11-25 @ 19:01:23
URL: http://mislimoje.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0