11 11 11

ja ingen av er har väl missat att de är den 11/11 idag? eller...?

Hela facebook härjar av statusar om de. Svårt att undgå.....

Idag va mitt BF så idag skulle Sigge ha födds om ja hade fått bestämma. De va ju tur i oturen att han kom 5 veckor för tidigt.
Skulle va lätt att komma ihåg dagens datum :p


Men men, min teori varför Sigge kom för tidigt är att han föddes med navelsträngen runt halsen. Så hade min kropp som gör allt för att skydda fostret i magen, inte reagerat så hade förmodligen inte Sigge överlevt i magen i 5 veckor till.
Så tur i oturen att de blev som de blev. Men jag är glad att kroppen jobbar så pass bra att den säger till när barnet är i fara..
Och eftersom Sigge hade svårt med andningen redan när han föddes så får man va glad att de blev som de blev.
Jag är otroligt tacksam och glad över att vi va tvungna att stanna kvar på akis. Hade han t ex födds idag och vi hade fått åka hem på en gång, så hade jag blivit helt nollställd när vi kommit hem. Ja hade nog fått panik över vad/hur man ska sköta han.....Så ja är glad över all hjälp vi fick på neonatal.

Ikväll blir de mys med alla mina pojkar, hoppas katterna är med på de bara.
Annars blir de bara jag, Stoffe och Sigge :)

Nu ska ja väcka Sigge och mysa me han :)


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0