ammnings maffian..

herregud.

I Sverige måste vi ha någon sorts "ammnings maffia". Om en kvinna som är gravid säger att hon INTE vill amma så ifråga sätts de me miljooooner me frågor. Och konsitga blickar osv...

varför inte bara rycka på axlarna och säga "okej..de är ditt val"

menar hallå, de är ju en kvinnas kropp vi pratar om. Även om kvinnan KAN amma så kanske hon inte vill ha sitt barn sugandes på bröstet av olika anledningar..

Menar, jag har bestämt mig. Jag tänker inte amma. Dels för att ja vill helt enkelt inte. Men folk blir ju helt knäppa i huvudet och tittar konstigt på en om man säger de till dom. Jag tänker inte dra nån jädra lögn om varför osv.. ja bara vill inte. Men däremot... kan ja sätta bröstet i en pump och försöka pumpa ut mjölken så bebisen får mjölk iaf. Men nån ammning blir de inte tal på. Så just nu är jag inne på att pumpa, men vem vet... när ja väl fött mitt barn så kanske ja ångrar mig och vill amma. Men de är så ja känner nu iaf!

Och de kan barnmorskorna på BB skriva UPP! Att försöker dom tvinga mig till att amma så ska dom få höra ett åh annat om ja inte vill amma då..

Men vissa kvinnor som inte kan amma blir ju helt hysteriska, de finns massa trådar på familjeliv där ja läst ett åh annat från kvinnor som inte kan amma. Dom går ju ner sig totalt och anklagar sig själva för att vara en värdelös mamma. men herregud....barnet dör ju inte för att en mamma inte kan amma. De finns ju ersättning att ge och man kan försöka pumpa osv... Hjälp finns de allt. Varför anklaga sig själv för att vara en dålig mamma för att man inte kan amma?

Så de är väldig hysteri om ammning i Sverige må ja säga!


Avtryck
Postat av: Petra

dom kommer inte att tvinga dig, inte om du får den personal jag hade iaf.



jag har sagt med alla tre att jag kan, men jag vill inte och alla jag har mött hittills har bara sagt; ok. ja, du väljer ju själv det som känns bäst och sen inget mer om det.



sen finns det ju dom sneseglare som ska försöka berätta hur viktit det är, men på tre barn har iaf inte jag stött på nån sån :)

2011-07-20 @ 17:12:01
URL: http://exnextdoor.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0