sömnbrist!?

och denna gång är de inte jag....utan Sigge.

Sigge är nu 2,5 månad. Och bebisar i åldern 1-3 månader brukar sova vanligtvis mellan 16-19 timmar på ett dygn. Och då är 5-8 timmar av dom natte tid.

Min sigge, han sover ungefär kanske 5-9 timmar sammanlagt på ett dygn.

Han vägrar sova på dagarna. Som igår, han vakna vid 5:30 och somnade vid 23 på kvällen...då sov han säkert 40 min sammanlagt på hela dagen.

Varför sover han inte? Han är ju trött, skriker ofast på dagarna då för att han är trött. Och vi försker få han att sova, gå ut i vagnen, ha han på bröstet, vagga han osv...men nee, ibland lyckas vi, och då är vi glada om han sover 30 min....

Ja har läst att för lite sömn kan göra så att utvecklignen drabbas, att dom utvecklas långsammare. Kan de stämma?!

Ska prata me barnläkaren då vi ska dit den 4 januari. Varför han sover så lite om dagarna.

Ja vet att vissa barn är så att dom sover jämt och vissa är vakna väldigt mkt. Min brors dotter va ett typiskt vaket barn tydligen.

Hur jag och Stoffe va som bebisar vette fan..

Men så länge han växer och mår bra så är de väl ingen fara?! Men de är ju just de att man ser att han är så trött och vill sova men kan inte....

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0