Skäll av BVC.

jajjamen.

Idag fick man skäll av dom.

Ni förstår ju att de är ju absolut inte okej att ett barn sover på mage, och att föräldrarna röker och att barnet ligger nära en på nätterna....

Nehe okej?

Säg nåt som ja inte vet.

Då vill jag bara fråga, HUR ska jag få mitt barn att somna om han total VÄGRAR rygg? Ja har försökt, försökt vända på han när han sover som djupast. Han tvär vaknar.
Och hur skulle jag överlevet hans kolik skrikande om inte mina canser pinnar fanns. De är de enda ja kan lugna ner mig med.
När han skriker som värst då går jag ut, tar några bloss och andas. Sen är jag fit for fight igen för att orka höra på´t.

Kanske låter som en dum bort förklaring men va fan de är sant!

Tro mig, de är ju inte så ja står och röker PÅ han, ja byter tröja och ja tvättar händerna innan ja tar i han efter de. De är både jag och Stoffe noga me.
Jag vet riskerna me allt de där.
Börjar lessna p att höra allt TJAT om plötsligt spädbarns död nu från alla.

Men iaf idag vägde han 4215 och va 57,5 lång :p
Ojoj....börjar fetta på sig lite nu :p

Efter BVC så åkte jag och mamma till gammel moster Aina och hälsade på. Hon vart så glad över att se Sigge, Sigge vart dock inte lika glad över att se henne..
Stackars Aina som är snart 90 år och ville gosa me han, men de ville ju inte han!
Så när Sigge är på bättre humör sen så ska vi åka dit igen och mysa!

Sen hann vi väl inte mer än att komma hem så drog vi till Ida på en fika, myyys. Sigge visade stolt upp att han kan vädra sina lugnor för Ida. Nu skrek han inte fullt ut som han brukar men Ida tyckte han skrek så mkt :p Hon ska bara höra hur han egentligen gör :p

Nu sover min prins!

Känns som han börjar få in lite rutiner nu för kvällarna/nätterna... somnar vid 20-20:30, vill ha mat vid 22:30 typ. Sen sover vi mellan kl 01:30-02:15 och vill ha mat. Sen vaknar han vid 04:00 och vill ha mat och börjar vakna upp då, men har man tur kan man få han att somna om igen... Vakna riktigt till liv gör han oftast 10:30 ungefär...
Skönt.
Hoppas han har fått ärva mitt hatar-att-gå-upp-tidigt sen :p fast åh andra sidan blir de inte roligt när han ska iväg till dagmamma/dagis....Och tampas me en morron trött människa när man själv är lika. Nej tack!

Nej nu- kolla bloggar och sen sova!


God natt!

Avtryck
Postat av: Kelly

Du verkar ha otur med dina BVC tanter för när jag sa att Ryan (&leo) sover på magen att han absolut totalt vägde rygg då sa hon "ja, alla barn e olika och man måste göra de som känns bäst för bebisen. Man måste anpassa sig efter bebisen helt enkelt" så lyssna inte alls på din BVC gör som DU tycker e bäst. De e DU som känner Sigge mer än nån så :)

2011-12-23 @ 07:57:27
URL: http://kellycresswell.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja bvc är snabba på att hitta fel.

Jag hade Zoey sovande på mage från dag 1, bvc sa även åt mig att väcka henne två gånger på nätterna (då hon sov hela nätterna på en gång) för att ge henne mat. Det provade jag och hon ville inte äta då, hon åt sina bestämda tider så jag struntade i att väcka henne. Hon gick ändå upp som hon skulle i vikt.



Anledningen till att jag hade henne på mage var att hon ville sova så och sedan så var hon verkligen ett spy barn, hon spydde kaskader inprencip jämt! Så då kändes det bäst att ha henne på mage ist. Och det höll bvc med om.



Gör som du känner, du känner ditt barn bäst! Vill han sova på mage, låt honom göra det!

Lycka till. Kram

2011-12-23 @ 08:41:01
URL: http://archimedes.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0