KOLIK

jag hatar bara ordet. KOLIK.

Vidrigt.

Detta är inte klokt.

Tanken på att nästa barn KANSKE får kolik gör mig så rädd att jag hellre avstår att skaffa fler. Jag adopterar ett kines barn eller nåt hellre.

Ni som aldrig haft åh göra me ett kolik barn- varsegod, ta mitt!

Hur mkt ska en människa orka egentligen?
Vem ska/kan ge mig avlastning om kvällarna/nätterna på vardagar?

Jag förstår och respekterar att Stoffe måste sova för att orka jobba, så därför tar jag hand om skrik skiten på vardagarna.
Men frågan är.... hur länge till ska man orka?!

Helsike heller att detta kommer ge me sig när han är 3 månader, om ca 3 veckor! Aldrig. Inte en chans.

Jag är så slut i skallen.


Och en annan sak, kan man på nåt sätt försöka träna bort att han ska sova på mage? De börjar göra mig mer orolig när han sover på mage då han börjat med att lägga huvudet rakt NERÅT.
2 månader och självmordsbenägen redan, eller vad?

Jag har försökt få han att sova på rygg men ikke, ja försöker vända på han försiktigt när han sover. Men han vaknar på en gång.

Nej, nu måste jag ta hand om KOLIK barnet.



Tänk om dom kunde komma på ett botemedel för skiten!

Välkomen en skrik natt...............


Avtryck
Postat av: Zandra

Detta med kolik är inte kul, vi kör både minifom och sempersmagdroppar och har ultivent nappflaska.

Tro mig ingen föder som aldrig förr å luktar Fan!



Sova på mage har alla mina barn gjort även oliwer, han trycker verkligen ner ansiktet mot dynan eller Spjälskyddet.

Förut sas d att dom inte ska sova på magen, men bvc har inte sagt ngt om det när dom frågade hur han sover:-)

2011-12-20 @ 02:07:44
URL: http://tvavuxnaochfyrabarn.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nej, kolik kan inte vara kul. Däremot har jag själv aldrig upplevt det, men min morsa har jobbat på BB i 8år samt inom förskolan nästan hela hennes liv. Du kan ju prova lägga honom på mage eller på sidan, och lägg då ett stöd med en kudde eller filtar vid sidan av, så han inte ramlar över på mage igen =). Vet själv att man är rädd att barnet skall kvävas. Min dotter låg alltid på rygg eller sidan när hon var en bebis. De på BVC och BB sa att bebisar inte skall ligga på mage pga just kvävningsrisken. Eftersom de inte själva kan ändra läge, om du förstår vad jag menar?! Jag är ensamstående och kan tycka att din kille bör avlasta dig, innan du blir tokig. Det tycker jag att du kan kräva av honom, han kan ju vara hemma någon dag. Han ska vara lika delaktig som dig i detta, trots att han jobbar.

2011-12-21 @ 10:39:54
Postat av: Jossan

Oj, såg att jag hade skrivit fel. Lägg honom på rygg menade jag - inte mage!!!!! =)

2011-12-21 @ 11:34:56

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0