nu har du skitit i de blå skåpet!

ja... vad ska man säga.
 
Disa rymde för en stund sen frn vår gård, Sigge låg och sov så ja kunde ju inte bara springa ut hej vilt och leta efter henne.
Alldeles förtvivlad ringde jag först Stoffe, men han kunde inte komma hem och hjälpa mig :/
Sen ringde jag grannen och hörde om Disa va där( hon brukar rymma dit då de är mkt hundar där)
men där va hon ikke.
 
Efter en stund kom grann gubben med henne, men eftersom dom hade sina tre små hundar ute så ville hon så klart inte komma in till mig.
vilket vem som helst fatta, eller??
 
Till slut tog grann kärringen ton! Och de måste fan hela Uppland ha hört, ni som missa de måste ha nå fel på hörseln.
Hon gapa och gorma på disa, ord som "gå hem din odåga, försvinn, gå hem hund jävel" bara ramla ur hennes mun.
Till slut ser jag bara hur hon tar tag i Disa i nackskinnet och bokstavligt talar lyfter upp henne och bär henne en bit i nackskinnet. Jag blir helt ställd, får inte fram ett ord.
Sen skriker hon till mig "ta henne i nackskinnet så hon lär sig...."
 
Jaha?? De är man uppfostrar hundar!!!
Ursäkta mig men då rann de över så ja ropa tillbaks till henne att de är inte så lätt att få tag på henne när dom har sina hundar ute!!
Då vart tanten tyst för stunden, tills Disa rymde dit igen........
 
Hon har verkligen skitit i de blå skåpet nu.
 
Ingen människa som jag inte känner tar inte tag i min hund på de viset! Jag tar aldrig tag i hennes nackskinn(fatta va de måste göra ont)
Och jag själv skulle aldrig i mitt liv ta tag i någons hunds nackskinn som jag inte känner och börja gapa och gorma på den stackarn.
 
Fatta hon inte att Disa är en ung hund och är vääääldigt lekfull, och är de då 3 hundar nära henne så klart som FAAAN att hon inte kommer till mig!
 
De säger sig självt. Och de kan hända att hundar rymmer. Lika så som hennes katt jävel är på vår gård.
 
Eller varje morron 03:30 då hennes hundar väcker upp hela Uppland med deras skall, eller varje kväll dom står och gastar på sin katt som ska komma in!
 
Jävla kärring på ren svenska!
 
 
 
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0