morgon stund har guld i mun!

har precis avklarat en 30 min lång härlig promenad i solen med Sigge och Disa.
 
Jag gick där i solen i lugn och ro och njööt så mkt av solen, Disa gick lugnt och fint breve hela tiden. Hon njöt nog hon me utav den sköna solen, Sigge låg i vagnen så tyst ochh fint hela tiden.
 
Sa jag att de va en underbar promenad?
 
Ja de hade kunnat vart de OM de ovanstående stämde.....
 
I självaverket drog Disa som en dåre, min hand och handled vet jag inte om den sitter kvar. Hon lyssna inte för fem jävla öre på nånting. Sigge gnällde nästan hela tiden då han inte alls ville åka vagn.....
 
Men ja sol var de iaf och otroligt vackert är de ute så 3 min av 30 hann jag njuta av den. De va 3 min då jag stod still för att få Disa att fatta att INTE dra så förbannat... hon drar extra mkt med mig när vagnen är me. Och kl 8 på morronen är jag INTE på humör för massa bråk!
 
Och eftersom hon har utegångsförbud på gården nu så måste de bli promenader hela tiden med vagnen, bara att hon lär sig.
Hon lyckades hitta ett hål i staketet igår och hoppade över de och hade skit skoj på åkern utanför, tack gud att hon är rädd för skogen bakom oss, trots att hon kände doften av vilt så gick hon inte in i skogen.
 
Sen sprang och till grannen och där blev hon fast... Behöver jag säga att hon va rätt billig igår? Allt pg a löpet tror jag, hon är ständigt på jakt efter en hane!
 
nu ska ja dricka kaffe och vila upp ryggen och handen tills nästa promenad................................
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0