I mitt nästa liv....

Tänker ja banne mig bli karl!! En karl som inte ser hur stökigt och skitit de är i ett hem och förväntar sig att kvinnan ska sköta de.
Sen om då jag (som karl) väljer att sitta på datan, leka me sina barn, rasta hunden, laga/renovera i mitt hem så ska inte min tant gnälla på att jag inte gör nåt....till mitt försvar om tanten kommer gnälla tänker jag säga "jag hinner inte när jag lekt me barnen, radtat hunden osv...."

En sån karl ska jag bli. Precis så är min karl.

Ni kan aldrig gissa vad jag ska göra imorgon på min LEDIGA dag.
Efter 4 dagars jobb så ser just nu vårt hem ut som de skulle vart en orkan som dragit in!
Saker och skit överallt... Och visst är de kul att man måste fixa allt de här på sin lediga dag. Okej när jag va mamma ledig att ja fixade hemmet men nu då...men hur kan JAG när jag är ledig hinna med att leka med sigge, ge sigge frukost, mellis, lunch, mellis och alla blöjbyten, städa, ut me hunden, lägga tvätt i maskin, hänga tvätten OCH sitta på datan....hur kan hag hinna allt?! Och inte en karl!? Men sen att mitt sociala liv och göra nåt kul när man är ledig försvinner helt är en annan femma!


Jag blir bara trött av tanken.

Men livet som karl må va jädra lätt!

Så välkomen måndag och städa dag då.....


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0