Sotar jävel..

idag kom sotaren vid 8:00... in kommer de en stor maffig karl på ca 30-35 år.

Har aaaaaldrig hört en "karl" gnälla så.

De började me att han gnällde på vår lucka till vedspisen att den va trasig.

Sen var de alldeles fööör mkt tjära(eller tjäle eller va fan de heter) i rören till skorsten och vedspisen.

Sen... saknades de glidskydd, stege ända fram till skortstenen på taket, och nånting mer på taket. För herreguuud han kunde ju halka ner på plåt taket i detta vädret.

Synd att du inte gjorde de då,idiot!

Jävla människa på att gnälla.

För de första har dom extra betalat för att gå upp på takena i ALLA väder. Dom är så jävla kinkiga på de. Men va fan skaffa extra utrustning så ni kan ta er upp då?!
Hur fasiken gjorde dom förr i tiden tror ni?

Och kan stoffe gå upp på taket i alla väder utan problem så varför ska dom va så kinkiga.

De är som att de skulle snöa och ambulansen inte har vinterdäck på. Och tänker "neeej vi skiter i utryckningen vi har inga vinterdäck!"

Nollor!

Men betalt de ska dom minsann ha! Pfftt.....

Hade så god lust att ifråga sätta varför han ens jobbar som sotare? Och när jag sa att vi eldar mest i spisen på vintrarna än att köra me elementet så bara ruska han på huvudet och typ skratta....daaah. Vad tror du el kostar om vintrarna!?


Nej...
nu väntar jag på att Sigge ska vakna så ja får dammsuga sovrummet. När Stoffe kommer hem ska vi åka och köpa målarfärg, de som skulle bli vitt får inte bli vitt längre. Jag orkar inte vänta tills de är målar klart!

Så så ser de ut.
Och ut tänker jag inte gå.
De va inte nån som sa till mig att de skulle bli snö, näst intill storm, idag!
Och de värsta är att de lagt sig på marken!??
Hoppas på regn imorrn.....

Hur många spindlar måste jag döda för de?!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0