Sork? Råtta?

jag såg ju för några veckor sen nåt konstigt djur, och detta konsitga djur är på g upp vid under vår disk bänk. De jag reagerade på va att detta djur va så stort och väldigt kort svans. De är ju så att ju större råttorna är ju längre svans har den ju.

Den som jag såg hade kort svans.

Så nu börjar vi fundera på om de är en sork som tagit sig in under huset och inte hittar ut, utan försöker ta sig igenom under diskbänken.

Så här ser hålet ut nu som han gnagt sönder, och han kommer fortf inte upp!



De är ju STORT.

Och vi vill inte lägga i nå råttgift eller nåt i fall den springer in i nån vägg och dör där. Då kommer de stinka död djur i hela huset och vi kommer inte åt att få bort fanskapet.

Men djuret jag såg såg precis ut så här:



Fast med en liite längre kropp.

Och detta är en sork på bilden.

Väldigt lik en råtta. Sorkar håller oftast till under gräsmattor osv.. men de kan ju vart så att denna sork vart skrämd av siri som vaktade på han.. och sprang in under huset och kommer nu inte ut.

Vad gör man?!

Jag vill gärna inte ha in en sork i huset tack!

Men han kommer ju förstöra hela golvet under diskbänken.

Suck.

Idag verkar de bli topp väder. Blir nog en promenad sen.
Sotaren ska komma idag med, ska bli intressant och se om han kommer klättra upp på stegen på taket idag då!
Dom är ju såå kinkiga dom jävlarna.
Klättrar dom inte upp pga snö/is så får man likförbannat betala de 2000 spännen de kostar att ha hit dom.
Varför i hela fridens namn ska dom promt komma på vintern??!
Idioter.

Och en annan sak som gör mig sur är att Hanna wider gick ut igår ur BB. Suck. Och att se Sipan(den fittan) få den äran att nöja sig över de gör mig piss förbannad. Jag hatar han! Han borde få ett straff att tas ut ur huset så som han betett sig!
De finns gränser hur man får betee sig. Och utan wider i huset så kommer de faktiskt bli tråkig. Nog för att varenda en beteer sig som dom vore 5 år i huset, de är som ett jävla dagis. Ollar på tandbortstar, spottar i maten osv... de är vuxna människor vi talar om och ser på på tvn!

Suck.

Nu- jollra me Sigge!

Ha en bra måndag!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0