borta, gone....

idag försvinner det....

Mitt "hem", de har vart mitt hem i 25 år..

vi talar om mina föräldrars hem, de är liksom mitt hem. Och nu har min bror köpt de huset, för att mamma och pappa inte har råd att bo kvar där när dom snart går i pension.

Med det innebär de att min känsla av att komma "hem" försvinner, de är inte samma sak längre när man åker och hälsar på mamma och pappa.

Mitt "hem" kommer min bror bo i, han kommer möblera och göra om så som dom vill. Vilket jag med förstår... men de är inte samma sak ju.

Julen kommer helt plötligt inte vara lika viktig att fira, alla födelsedags kalas kommer inte vara densamma, ingen påskmiddag kommer vara densamma...

Visst kommer vi fira julen i min brors hus nu, men de är ju inte samma ju när de inte står tomtar i vartenda hörn och vrå. jag är den enda i vår familj som tycker julen är mysig och ska firas på julafton, men i många år har vi firat på juldagen för att mina syskon haft annat för sig eller att mamma jobbat. Men de är okej de me :)

Men jag hoppas att min bror och svägerska kommer trivas där med hus spöket i de huset ;) Eller så var de det spöket jag tog med mig när jag flyttade ;)

Lite sorgligt känns de att efter över 40 år så ska mina föräldrar flytta tillbaks till de huset dom bodde i först.. Men har man inte råd så har man de inte!

Strax ska vi mata sigge och sen begee oss till Storvreta för att dels plocka hem ÄNNU mera saker som är mina, och sen hjälpa dom där att bära saker...

Ikväll blir de mello mys med Stoffe och favoriten Ida :)

Vem hoppas ni vinner?! Ja hoppas på Loreen ja, eller Danny...Vinner Ranelid eller Flink. Då kommer jag fly landet, bli muslim och bosätta mig i en bunker i Tyskland och supa ihjäl mig på öl!


Avtryck
Postat av: lena uneteg

Du jag hänger me dig till BUNKERN i så fall

men jag hoppas att vi slipper.

Det är alltid sorgligt när "ens rötter "liksom dras upp vid en flytt,men det är ju en naturlig del av livet. Kram.

2012-03-10 @ 10:06:44

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0