dripp dropp...

..kom nyss hem från svärmoder.

Måste bara säga att de känns så fruktansvärt sjukt att man kan sakna nånting som att gå till ett köks skåp, ta ett glas OCH ta vatten ur kranen....De kom ja på när ja gjorde de hos svärmor, att just de kändes så sjukt att jag gjorde de.

Nä mina läsare jag är inte bäng nånstans.

De är ju så att vårt vatten inte är speciellt drickbart här hemma, eller de går och dricka testerna visar att de är drickbart. Men vill man dricka de?? Neeeej, de är nånting "fel" på de. De är mkt järn i vårt vatten så de är liksom lika färg som äppel juice... och dessutom luktar avlopp! Jag spyr.
Jag dricker de absolut inte, så därför saknar jag verkligen denna känsla att kunna dricka vatten direkt ur kran.

Enda gången jag kunnat dricka detta vatten va i somras då jag var gravid, och hade järnbrist... då steg mitt järnvärde i höjden kan jag säga. Och jäädrar va gott de va! HAHA.

Nu snart ska vi börja natta herr Sigurd!

Sen ska vi sooova, och hoppas på hela natten lång.

Imorrn är de sprut tajm för Sigge, han ska få sin 3 månaders spruta....

Faster Ida kommer hit imorrn när hon vaknar och gör oss sällskap till BVC. Jag gillar inte att se Sigge få sprutor och allt jädra skit, så tur att faster Ida är me om jag skulle få för mig att svimma eller böla :p

Stackars mammas älskling som ska plågas så :(

Hoppas allt går bra iaf :)

Natti natt på er gullungar och tanter och farbröder som läser detta :)


Avtryck
Postat av: En tonårsmammas dagbok!

50 barn?! Men det är ju sjukt hur ska man kunna ha koll då.

Jag håller på och utbildar mig till barnskötare och är just nu ute på APU på en förskola där det är 13 barn på småbarns avdelningen (den förskolan som Alvin ska gå på om vi väljer förskola) Jag tycker nästan att det är för många barn och det tycker personalen där också. Barn i den åldern behöver mycket uppmärksamhet och det är inte lätt att få när dom är så många.

Om det finns någon Montessori förskola där du bor så rekommenderar jag starkt dom (om du väljer förskola vill säga). Det är en otroligt bra pedagogik som gör att barnen lär sig mycket och barngrupperna är väldigt lugna =)

Jag har tyvärr ingen som helst erfarenhet när det gäller dagmamma, därför sitter jag just nu och googlar runt lite. Kram

2012-02-02 @ 20:47:34
URL: http://gabbimk.blogspot.com/
Postat av: En tonårsmammas dagbok!

Vad tråkigt, var bor du då?

Vi kommer få lov att åka en bit eller det tar kanske 15 minuter (30 med buss)att åka dit men det är det värt för att få den bästa förskolan.

Jo det är ju väldigt stressigt och speciellt när barnen är ute för då är alla barnen ute samtidigt, små och store så det blir en del. Men det är ju ett roligt jobb =) (tycker jag)

MEN ELLER HUR! Skulle helst vilja det trots att jag vet att det är bra för barn att gå på förskola för att lära sig saker :) Tycker dock inte att dom har något utbyte utav att vara där förens som är MINST 2 år. Synd nog så måste föräldrar ju i dom flesta faller lämna ifrån sig barnen tidigare.

Kram

2012-02-02 @ 21:16:54
URL: http://gabbimk.blogspot.com/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0