Vad gör ni?

de har ja funderat på länge.
 
Trådarna på familjeliv och all diskution om hur en del mammor hinner städa, diska och laga mat hemma när dom har små barn hemma?
 
Men vaddå?
 
Men ni som inte hinner, vad gör ni om dagarna egentligen? Sitter ni konstant och leker med barnen?
 
Jag hinner hur lätt som helst vissa dagar med att städa, diska och laga mat.
 
T om under den perioden sigge hade kolik skulle ja lätt hunnit med, men ja valde då att sova när han sov i stället just för att ja va så slut i skallen av allt skrik!
Men vissa dagar även där valde jag att städa och diska.
 
Och saknar man diskmaskin som vi gjorde då så fick han sitta med mig i sin babysitter.
 
Nu älskar han att jaga dammsugaren i sin gåstol när ja dammsuger, så städningen här hemma har ja gjort som en liten lek för han :P
 
men va tusan gnäller ni om att inte hinna? Jag begriper inte?
 
Självklart så sitter jag med sigge ibland och leker på golvet, men hinner endå me allt? T om dom dagarna vi inte är hemma så ser ja till att disken är undanplockad och alla saker som oftast hamnar överallt.
 
Nej ni får gärna berätta för mig vad ni gör om dagarna som inte hinner med hemmets sysslor!
 
Sen tänkte jag på en annan sak som en klok bloggerska skrev( du sophie var de ;) ) Att hon alltid hade fått höra att när man skaffar barn så slutar ens liv.
men.. ja håller me henne. När man skaffar barn de är ju då livet börjar!
Jag skulle aldrig i mitt liv byta bort de liv jag har idag till de liv jag hade innan sigge kom.
Att skaffa fler barn är en självklarhet för mig, Även fast jag vissa dagar vill skänka bort Sigge, men aldrig att jag skulle göra de på riktigt!
Seriöst.. visst hade man de kul i sitt förra liv, man festa, fikade me kompisar och shoppade hej vilt.
Men är de verkligen ett riktigt liv?
De är ju jag nu (och stoffe så klart)som ska ge Sigge en bra uppväxt och ett sju helsikes bra liv!
 
Visst att man som mamma måste få roa sig ibland och inte ge upp de där med sina vänner, typ fika och gå ut nångång ibland.
Men som en annan klok vän till mig sa(Ida) att man uppskattar mer att gå ut på krogen nu när de inte blir så ofta.
Och de är ju sant.
För ca 3 år sen så var vi ju ute på krogen varannan helg!
Och när man va 18-19 så var man ju ute VARJE helg. Och på sommrarna så var man ute varje helg och onsdagar...
Hur i helsike pallade man me de egentligen?
 
Nej.. ni som säger att livet tar slut bara för att man skaffar barn, ni har uppenbarligen inga barn!
 
Nej nu slutar jag skriva innan de blir en hel roman av de hela!
 
Ha en bra regning tisdag!

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0