EEG

.. ja skrev aldrig om bvc besöket vi hade i måndags. Han fick ju inte helt nerslag iaf eller kör förbud.
 
Hon informerade massa om säkertheten i hemmet och ute osv.. sånt man redan vet som mamma.
 
Iaf så har ju Sigge fått nån fix idé att verkligen kasta bak huvudet handlöst. De ser fruktansvärt obehagligt ut, ser ut som att nacken ska gå av. Alltså han böjer huvudet så långt bak som de bara går.
Och i början trodde jag han gjorde så för att han va trött. Men ikke.. han gör de ju när som helst. Eller jag oftast i gåstolen eller om han sitter själv då han inte har stöd bakom sig.
 
Jag pratade med bvc om de och visade en film på hur han gör.
 
För nu på senaste  tiden har ja verkligen börjar fundera på om han verkligen gör de me vilje eller inte.
 
Hon tyckte vi skulle ringa vår barnläkare så dom får ta en grundlig kontroll på han och ev skicka upp oss till neurologen. För... de kan ha en koppling till han sena motorik. Kan vara en nerv som är i kläm eller nåt annat?
 
Jag funderar på om dom endå ska kolla upp de så skulle jag vilja att dom gör ett EEG på han för att se så allt står rätt till i huvudet.
 
Nu är han endå så pass gammal att man inte kan skylla längre på att han är prematur och sen i motoriken. Menar vi har sen han va ca 6 månader tränat honom VARJE dag med att sitta själv, Och han kan fortfarande det inte.
 
Sen också att han har affekt kramp kan ha nån koppling ihop med de motroriska och nerverna eller va bvc babbala om.
 
Så nu har vi iaf fixat en tid till läkaren som får bedöma vad/hur vi kan hjälpa honom.
Han är snart 11 månader och beteer sig mer eller mindre som han vore 5-6 månader? (vilken omogen barnrumpa ;) ) haha!
 
Så nu hoppas jag på att få hjälp me de här, så han lär sig. Han vill ju sitta, han vill ju krypa. Men han vet inte hur man ska göra.
Ligger han på golvet så ska man vara med HELA tiden, och ibland har man faktiskt inte tid och vill göra annat. Typ dammsuga, baka, plocka lite... men vem hinner? Så i ren lathet så får han faktikst sitta i gåstolen en stund. Så han kan gå me där jag är.
Men de är ju inte bra de heller. Egentligen ska man utesluta den helt om dagarna. Men då får man ju aldrig nånting gjort.
 
 
Skit samma va ja babblar på nu,.
 
Nej, ett EEG är nåt jag vill att dom ska göra på han och sen får dom undersöka han ordentligt!
 
Annars kommer de bli rätt tomt på förskole pedagoger i hela Björklinge i höst när han börjar på dagis. Han kommer bli portad från varenda dagis. Ingen kommer orka me han.. och skämmas vill man ju inte göra för han ;)
 
Nu- dax att roa han en stund!

Avtryck
Postat av: Zandra

Vilken vecka var han född i?

Svar: v35
ninna

2012-08-30 @ 14:02:57
URL: http://pzalmo.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0