krock me rådjur...

ja precis som rubriken låter, så gjorde vi.

De va hemskt.

Dom kom från ingenstans, mitt framför bilen så varken dom eller vi hade ingen chans.

Bilens front sprack och reg plåten vart tillbuktad.

Som tur va så körde vi "bara" i 50.. trots att de va en 70 väg, men vi skulle nästan svänga av precis så.

Jag fick ringa polisen och försöka förklara vart vi va, skit lätt när vi va mitt i ingenstans. Så förklaringen blev att vi va nånstans mellan Läby och Vendel :p

men hon förstod när jag började prata om att vi va nära "jesus ladan" :p

Så de kom en jägare till platsen för att skjuta rådjuret, men de hann dö innan han kom :(
stackars rådjur, han/hon va så sööt. :(
Djurvän som man är så lider ja me rådjurets familj :/
Medans dom höll på me rådjuret så rusa ja in i bilen för att kontrollera så Sigge inte fick nå skador, men de va då inge fel på han inte. TUR!

Men.. ja va den enda som tänkte lite mer normalt, ja tänkte på våra liv medans Stoffe tänkte på bilen.

De mest typiska va att imorse så pratade vi om vår ekonomi, och stoffe säger imorse då "ja de enda som fattas är att bilen skulle gå sönder"
Ja, precis va den gjorde nu.

Så nästa gång han tänker säga nå sånt, så kan han va tyst.

Jag är mest glad över de hela att de inte va en älg vi krockade me. Då hade jag dött bokstavligt talat. Antingen av smällen me älgen eller i en hjärtattack.

Ne usch, ja fick hjärtat i halsgropen och vart lite skakis, mest över att Sigge kunde tagit skada. De känns så läskigt när de är så små barn me i bilen. Plus att ja sitter i bak och har inte riktigt kontroll längre på oväntade djur som kan hoppa fram hur som helst, för ja vet att Stoffe inte alltid kan/har kontroll på allt som händer på sidan om vägen.

Så nu är vi hemma från Vendel och besöket hos svärmor. Nu blir de en väldigt sen middag, köttfärslimpa me potatis och sås :p
MUMS!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0