17 år idaaaaa!

Hipp hipp HURRA!!

Tjaaalalallalala hon är 17 år idag...

Grattis till min brors dotter som blir stor flicka :)



Kan inte förstå hur stor hon blivit? Jag minns henne när hon va liten, knappt 1 år och tjock som en mullvad i ansiktet :p Hon va grymt söt då. Och se hur hon blev nu liksom :p Lika söt som då...

När hon knappt va 1 år så fick ja passa henne medans min bror och svägerska renoverade deras kök. Ojoj. De va tider de. De enda hon gjorde va att äta, skita, kissa och sova...

Ne, grattis på dig Ronja. Hoppas du får en toppen dag!





Jaha, så va vi hemkomna från akademiska. De är ett jävla skit ställe ska jag tala om för er. Jag fick bita mig i löppen för att inte be dom bokstavligt talat dra åt helvete. Sigges gulsots värde va jätte bra de hade minskat från 230 till 187.. toppen!
Men.....

han hade gått ner 15 gram. 15 jäävla gram. Och med de så ska vi tvinga i honom mer mat tyckte läkaren. Hur ska jag få honom mer mat när han redan spyr upp de mesta han redan får??? Kan nån tala om de för mig. Och så säger dom samtidigt att vi inte ska tvinga i honom om han inte vill ha. Men att köra ner de i sonden är väl att tvinga i honom? Eller...?
Ja personalen på neonatal är inga som står högt på min -tycka-om lista kan jag säga.

Riktigt irritertad är jag på dom. Visst jag förstår att dom vill hans bästa, men endå.


Nån som har tips på hur jag kan göra med han?! Han får mat var tredje/varannan timme och när han själv vill ha. Och dyngsmängden är nästan på 420 ml kanske?!

Så neej, vi blev inte utskrivna pga vikten. Men jag tycker att om de bara handlar om maten/vikten kan vi inte då få gå till BVC istället för att åka in/ut till akis varenda gång...?!!


Jag har idag köpt miniform droppar som han ska börja få mot sin magknip/gaser i magen, hoppas att de lindrar och gör att han kan/vill äta mer då.. ? Kanske de är gaserna och magknipen som håller hans aptit tillbaks?


Nu- mysa-son-tid!

Hej!


Avtryck
Postat av: Petra

tror du han grejar om du slår ut dygnsmängden på varje timme ist? Då lär han gå uppåt och kanske får det lättare att hålla maten istället för att spy upp några ml. Då blir det lätt nedgång. men jag ver precis din frustration, felix var likdan i början -därför matade vi varje timme istället så att han med säkerhet fick behålla och gick fort uppåt igen.

2011-10-18 @ 22:27:28
URL: http://exnextdoor.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0