Brandkåren nästa?

Herregud säger ja bara. Detta inlägg tillägnar ja till mitt hjärta. Stoffe.

Ja va ut här vid halv 8 tiden? Och tänkte faan va konstigt att Kurre inte setts till. Och ja ropa och ropa. Varje gång ja ropade så hörde ja hur han jamade. Så mina tankar blev till: Hmm...nånting har hänt.

Ja fick den kä'nslan. för han kom aldrig. Började fundera på om han va instängd nånstans. Gick nära grannens garage och ropade, men icke där.

Slutade me att ja och stoffe gick på baksidan av grannens gård och ropade, hans jamade hördes intill skogen. Och då kom tankarna, nu ligger han skadad i skogen. Men icke de....

Då såg och hörde stoffe att han sitter högt uppe i en björk........great!

Faan oxå, man såg på han att han ville komma ner och försökte men vågade inte. Så de slutade me att stoffe fick hämta stegen och jag gå och säga till grannen att om dom undrar va vi gör på gården så är de för att ta ner katten.

Men herregud, Kurre satt säkertligen över 10 m upp i den björken, stegen räckte inte till. De hade regnat så stegen va hal mot björken. Men min tappra älskling lyckades efter mkt om och men få ner Kurre. Nu är Kurre i chock, och alldeles jätte blöt....och hungrig.

Men min magkänsla hade rätt, nånting hade hänt Kurre. Tack och lov att han inte va skadad. Men de va lite mer Siris förtjänst att vi hittade honom, för varje gång han jama så sprang hon dit han satt och efter ett tag fatta vi att hon ville ju visa oss vägen dit...

Men när Stoffe höll på där me att få till stegen och stegen inte räckte tänkte jag att herregud de blir brandkåren nästa liksom....

Men tack min älskling för att du fick ner han. Nu är alla mina favorit pojkar hemma, blöta och hungriga... Ja okej Stoffe är nog inte hungrig men blöt.



Kurre <3



jag älskar dig så mkt!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0