insändaren i UNT

häftigt att min insändare om UL kom med i Uppsalas tidning idag.

Hoppas dom tar åt sig.

Men irriterande att dom ska ändra på de jag skrev. Så här skrev jag:


De är så att man slutas att förvånas över hur UL, nobina, behandlar sina resenärer. Speciellt drabbad måste buss linjen vara mellan Tierp-Uppsala, alltså buss 821.
Varje morgon då den ska gå från Tierp 05:10. Och ska då vara i Läby Södra 5:40. De skulle ske ett under om den verkligen var i Läby 5:40.
Vi har fått höra av vissa UL´s chafförer att dom står extra länge i Tierp och dricker kaffe och röker istället för att börja köra ut i trafiken enligt tidtabell. När man frågar varför dessa förseningar kan man få spydiga och irriterande svar utav chaffören. Otrevliga är många!

Så idag 12/9 när jag skulle ta 10:40 bussen från Läby så efter 3 min på buss 821 så började en signal tjuta, den varnade för att bussen hade dåliga bromsar talade chaffören om då när han hade stannat bussen. Okej det var klokt av han att stanna bussen och försöka få tag på en extra buss till oss. Men efter några samtal med någon från verkstaden och ca 10 min senare så började han köra. Vi resenärer tänkte väl att han skulle köra sakta till Björklinge så vi kunde få ta en buss därifrån. Inte då. Han körde hela vägen in till Uppsala, 90km/h. Behöver jag nämna att jag var livrädd att åka med en gammal buss som inte har ett par fungerande bromsar i ca 35 min. Varnings signalen tjöt hela vägen in till Uppsala.
Är det okej av UL att utsätta sina resenärer för detta? Man har hört så mycket om bussar som krockar pga vissa fel.

Detta är inte okej att behandla sina resenärer på detta vis.

Någonstans har personalen tappat humöret för oss resenärer och de där med att se till så vi ska åka tryggt verkar inte heller finnas längre. Många chafförer missar när folk plingar och vill av bussen så man får skrika på dom att stanna.

Listan på hur vi resenärer på buss 821 blir behandlade illa kan göras lång. Och även alla dessa klago mail, brev och samtal UL fått från oss verkar bara ignoreras!

Och sen vill politiker och UL att man ska åka mer buss? Ge oss bättre, hela, rena bussar och framför allt. Trevligare personal!




Och ni som kan/har möjlighet att läsa insändaren i UNT kan då se att inte ens hälften av de jag skrev kom med!
Och att dom ändrat massa.. Typiskt media.
Hoppas att dom lägger ut insändaren på UNT´s hemsida så ska ja kopiera deras version!


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0